Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

2444ever skrev:Vad är det som inte funkar efter 2006?
Jag får be om ursäkt... Det var faktiskt en Dension Gateway jag menade om. Så fel det kan bli. Dension klarar tydligen bara upp till 2006.

Får väl slänga iväg ett email till Kenwood å fråga.
Slängde iväg ett mail till lite olika säljare av produkten och fick till svar att just den kommer fungera jätte bra!m Dock så behöver man en antennadapter för nästan 400:- men men... Mailade tillbaks och frågade om monteringskostnad också då man måste koppla in sig på tändning osv...

Blir det en hyfsad monteringskostnad så kommer jag köpa produkten till våran V50 2007 iaf.
buddha88 skrev:Köpte faktiskt min på Biltema i förra veckan för ville bara testa om dom e bra, o de e hur bra ljud som helst, me SD/USB/3.5mm också, så den används flitigt nu:D
Fm sändare eller modulator? :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Jag köpte min från http://www.temnet.se länk till sändarna http://www.temnet.se/fm-sandare/ man kan ha microSD, SD kot och usb minne och även fjärkontroll, och den är riktigt billig.

Min bror köpte en fmsändare med bluetooth han kolla igenom många shopar och den billigaste hade just TemNet, överlägset och den fungerar perfekt med bra ljud och bra kvalite, de har några man kan välja på biligaste kosta endast 219 kr med dsiplay mm!!!
timebandit skrev:Slängde iväg ett mail till lite olika säljare av produkten och fick till svar att just den kommer fungera jätte bra!m Dock så behöver man en antennadapter för nästan 400:- men men... Mailade tillbaks och frågade om monteringskostnad också då man måste koppla in sig på tändning osv...

Blir det en hyfsad monteringskostnad så kommer jag köpa produkten till våran V50 2007 iaf.

Hur går det,blir det någon installation??

År ju själv sugen på denna till min V50 -07 vill veta om det blir bra ljud och vad du ska sätta fjärrkontrollen??

/Snigge
själv tycker jag att fmsändare överlag ger väldigt dålig ljudkvallitet. men det ska finnas en som det finns två ingågar ( rca ? ) och som man kopplar på antennen och sen in i sterion.

kommer dock inte på var den finns eller vad den kostar men den lär ju vara sjukt mycket bättre än en vanlig som man kollplar i cigg uttaget :)
Kan rekommendera Teknikmagasinets (iZound FMT-350). Numera stöder den upp till 99 foldrar och 1999 låtar tror jag det var, samt har bass och treble-inställning (tidigare saknade den det, tog max 50 låtar per folder och 20 foldrar = 1000 låtar totalt). Går inte att se någon skillnad mot förr på förpackningen dock men i t ex Uppsala har de varit slut och när de fått in så har det varit den nya varianten. Bra ljud, enkelt handhavande och bra pris.

Kan däremot inte rekommendera König (blå/gul display och Bluetooth) från Netonnet, testade en sådan och det tickade i bakgrunden (som störning), klent ljud i jämförelse med iZounden, och filnamnen visades i stil med FILNAMN~1 i displayen dvs inga långa namn, tror även att RDS-funktionen var sämre (visade ej artist/titel?). Dessutom var den så stor att den kom i vägen för växelspaken...

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]