Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Jag kommer inte köpa en volvo utan denna progresiva servon, värt varenda krona.
Styningen blir så mycket fastare (3 lägen) och svara direk på rattrörelserna där den utan har ett döläge. Provade en XC60 MY11(2 dagar sen) utan prog.servo och den var inte rolig att köra helt död i mittenläget och drog mycket i ratten men det är kanske så på den modellen, var 18" på den med... Sen blir den ju mycket lättare att ratta när du ska parkera så jag kan inte annat än rekommedera detta tillbehör...

(Även provat V70, S60 och V60 utan den och det är samma sak)

Mvh
Per
av ricopet
Tack för alla svar!

Eventuellt skall jag lägga till Progressiv hastighetsberoende servo, men har inte bestämt mig än. Känns som att bilen börjar bli rätt dyr...

Då var bilen beställd!

Specifikation:

Volvo V60 Ocean Race Driv-e
Ocean Blå Metallic 706
Läder Softbeige KV1B
Hi-Tech paket High Performance
Elinfällbara backspeglar
Innerbackspegel automatiskt avbländbar
Eluttag 12 V bak
Eluppvärmda spolarmunstycken
Mörkt tonade rutor 5 st
Stänkskydd fram
Lastrumsmatta i formgjuten plast
Skidplate med PAS inkl slutrör
Continental vinterdäck - odubbade

Nu är det en lång väntan tills leverans...

/R
Användarvisningsbild
av apersson850
Den aktiva servon tycker jag är utmärkt. Jag som trixar runt med släp så ofta har en lättgående, smidig servo vid sådana manövrer, utan att den blir "simmig" i landsvägstrafik.
av Tobbev
apersson850 skrev:Den aktiva servon tycker jag är utmärkt. Jag som trixar runt med släp så ofta har en lättgående, smidig servo vid sådana manövrer, utan att den blir "simmig" i landsvägstrafik.
Håller med. Det var mycket större skillnad än jag trodde när jag provkörde med/utan progressiv servo. För mig var det ett givet köp.
av ricopet
Efter mycket funderande valde jag att plocka bort skid-plate bak. Kan ju eftermonteras senare om jag skulle vilja.
Har fått prel. leverans v42-43 så snart borde väl bilen byggas då!?

/R
av XC60
Jag tycker du ska ta skidplate bak, det är snyggare och du kommer ändå gå och fundera varje dag efter köpet om du skulle ha tagit den ändå... Kanske lättare att pruta på den i samband med köpet än i efterhand också.
av ricopet
Nu har bilen nått steg 2 på min volvo (den 20/9).
Kan inte få annan/mer rabatt, då bilen beställts med volvos personalrabatter (nettopriser).
Därför blir priset i stort sett samma om jag skulle eftermontera skidplates etc. vid ett senare tillfälle.

Hur länge borde det ta innan bilen finns att beskåda hos min handlare?
Den borde väl om inte annat gå vidare i produktionen nu på måndag eller nått.

Har fått preliminär leverans till v.42.

Angående ljudsystem valde jag tillslut High Performance, står jag inte ut med ljudet får jag väl uppsöka någon ljudbyggare och se vad som går att göra...

/R
av Röllse
En fråga i denna tråd.
Var och hämta nya bilen en V60 Drive-E Ocean Race förra veckan. I utrustning står det att det ska ingå golvmatta även i lastutrymmet men det var ej med någon och försäljaren var lite frågande till det men skulle undersöka saken. Är det någon som har fått med den vid leveransen?
För övrigt är gött nöjd med bilen.
/R
av pergrein
Den verkar inte ingå någon matta i bagaget enligt specen för Ocean Race..! Var står det att det gör det?

Mvh
Per
av kallessida
ricopet skrev:Nu har bilen nått steg 2 på min volvo (den 20/9).
Kan inte få annan/mer rabatt, då bilen beställts med volvos personalrabatter (nettopriser).
Därför blir priset i stort sett samma om jag skulle eftermontera skidplates etc. vid ett senare tillfälle.

Hur länge borde det ta innan bilen finns att beskåda hos min handlare?
Den borde väl om inte annat gå vidare i produktionen nu på måndag eller nått.

Har fått preliminär leverans till v.42.

Angående ljudsystem valde jag tillslut High Performance, står jag inte ut med ljudet får jag väl uppsöka någon ljudbyggare och se vad som går att göra...

/R
Vad menar du med NETTOPRISER?

Sen tillverkas det 54 bilar per timme här i torslanda så ja du kan räkna ut själv hur långt innan din bil behöver påbörjas för att vara klar tills 42-43
Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg