Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC60
Har provkört en A6 sedan med 2,0 liters dieseln och den går tyst och snålt, men den bilen skramlade duktigt ifrån ena dörren. Min far har en Audi och kvaliteten är långt ifrån lika bra som premiumkänslan.

Det är dock en fin bil som jag också överväger för tillfället...
av sweborn
Tycker A6 Avant är prisvärd om man tar den naken. Skulle faktiskt funka, även om främst webasto skulle saknas. Det finns ju en del knappar att trycka på som standard och utförandet är OK i mina ögon.
av Steff 99
MEN...talar inte denna tråden om NYA A6 MY12 och Vibilägare om modellen tidigare, så jämförelsen haltar en del...
av XC60
Var inne hos Audi idag och tittade på nya A6 Avant och måste säga att det är en snygg bil. Provkörde också en 2,0 TDI Multitronic och det är absolut en fin bil som nu skapade lite vill-ha känsla och gjorde mitt förestående bilval än svårare :???:

Den gick tyst och bekvämt, start/stopp funkade med automat även om den kunde varit 0,5 s snabbare igång, kändes som man stod en halvsekund för länge när det slog om. Dock är jag inte helt övertygad om MMI,tycker nog att SENSUS är lite snyggare och skarpare i upplösningen (bilen hade standrad MMI och inte den större skärmen men nav). Dock är det rätt snyggt att kunna fälla in skärmen.
av pm922
Audi har väl haft problem med kvalitet på karosser i många år. Flera kollegor som åker nyare audi som haft bekymmer med dörrar, insida och undertill på dörrar. Detta på årsmodeller så nya som 2010. Hade en A6 -02:a 2003 och den hade gått 1200 mil. Hittade galvsläpp på den efter första vintern jag ägde den så den åkte bums iväg.
Användarvisningsbild
av FWH
Nya A6 sedan tycker jag är snygg iaf, har inte sett Avanten irl ännu.

Men visst är det så att man får mer utrustning för pengarna i en Volvo än i en Tysk.
Vill man ha Audi, BMW eller Mercedes måste man gå ner en storlek för att ha hyfsat med utrustning.

Dvs prismässigt är V70 i linje med A4, 3 serie och C-klass.
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]