Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Läste inlägget och blev genast orolig för vad som kan hända om batteriet är urladdat. Som tur löste det för monkii. Det här har lett till att jag fick användning av extrakabel som följde med när jag köpte en c-tek laddare, typ den delen som används till att ladda motorcyklar. Jag har monterat fast den direkt på batteriet på min V70, och själva "kopplingsdelen" drog jag ut i samma hål som kablaget för draget, så att den sticker ut lagom och diskret. Funkar hur bra som helst! Med detta sagt ville jag bara säja att forumet hjälpt mej att lösa problem genom andra eller i detta fall förebygga framtida problem på mitt sätt! Tack för att ni finns! /Dan
Så ni menar att om strömmen är slut så går det inte att låsa upp bilen med nyckeln?
oldtimersmc skrev:Så ni menar att om strömmen är slut så går det inte att låsa upp bilen med nyckeln?

Precis, ingen låsmekanik utan allt är helt baserat och fullt krävande utav el/ström.. Bästa tipset är ju som den ovan nämnt, dra en kabel till ett diskret ställe från Batteriet/Startmotorn så man kan koppla ström dit för att kunna öppna dörrarna.. Jag trodde jag var tvungen och krossa fönstret, satt till och med och kikade upp nya rutor på nätet innan jag åkte tillbaka..

Bärgningspersonal sa till och med att de inte fanns något annat alternativ än de jag lyckades med till slut.. Full laddat batteri, strömkablar direkt på startmotorn.. Hjälper!

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]