NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tl58
Jag har köpt en V50 -05 och tycker blinkers glasen i backspeglarna ser lite vissna ut. Någon som vet om dom finns att köpa lösa utan att byta hela kåpan och i så fall hur gör man för att byta?
av tl58
Ok. Får man bryta loss glaset till backspegeln och ta det den vägen eller får man lossa hela backspegeln? Finns det någon monteringsanvisning för detta+
MVH
Tomas
av Klumpen
tl58 skrev:Ok. Får man bryta loss glaset till backspegeln och ta det den vägen eller får man lossa hela backspegeln? Finns det någon monteringsanvisning för detta+
MVH
Tomas
Du får ta bort backspegelskåpan först, sen kan du enkelt skruva loss glaset.
Användarvisningsbild
av Volvic
Haj, jag har också fått liknande idé, åkte förbi Bilia för att fråga hur man gör och vad glaset kostar. Fick en jättebra förklaring om hur göra, utskriven från deras service dator, men priset, drygt 600 kr/st. Sedan dess tycker jag att den gul/gråa glasbiten är inte så jäkla ful :). OBS, först tar man bort spegel, bara dra ut så lössnar den. Lycka till!
av CrossFireX
Volvic skrev:Haj, jag har också fått liknande idé, åkte förbi Bilia för att fråga hur man gör och vad glaset kostar. Fick en jättebra förklaring om hur göra, utskriven från deras service dator, men priset, drygt 600 kr/st. Sedan dess tycker jag att den gul/gråa glasbiten är inte så jäkla ful :). OBS, först tar man bort spegel, bara dra ut så lössnar den. Lycka till!
Visst, det är ju Bilia men inte f*n kan en j*vla plastbit kostar 600 kr STYCK! :-(O) :-O)
av TobiasM
CrossFireX skrev:
Volvic skrev:Haj, jag har också fått liknande idé, åkte förbi Bilia för att fråga hur man gör och vad glaset kostar. Fick en jättebra förklaring om hur göra, utskriven från deras service dator, men priset, drygt 600 kr/st. Sedan dess tycker jag att den gul/gråa glasbiten är inte så jäkla ful :). OBS, först tar man bort spegel, bara dra ut så lössnar den. Lycka till!
Visst, det är ju Bilia men inte f*n kan en j*vla plastbit kostar 600 kr STYCK! :-(O) :-O)
600 är väl lite krydd, Jag var tillräckligt dum och köpte 2 för 539 kr på bilia xD
nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Låscylinder

Nyckeln går in i dörrens låscylin[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]