Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pm922
Jaha, frun lyckades mosa höger framfälg mot en trottoarkant idag, fattas en del bitar och halva fälgen är ordentligt skrapad. Vad gör man nu, biter i det sura äpplet och köper en ny på Volvo för 3750 spänn? eller laga? Finns det någon bra fälgreparationsfirma och blir det bra och samma nyans? :(
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja och risken vid reparation är också att det blir obalans eller att de får klistra hela fälgen full med klistervikter. Och som det låter så är den såpass skadad att det inte är ett litet arbete......fast värt att fråga kan det ju vara
av Mr T
Jag lånade ut min bil en gång varvid den olycksalige föraren körde punka på ett bakdäck på en grusväg, märkte inte punkteringen förrän efter ett par hundra meter. Då var naturligtvis fälgen småhackig längs hela kanten.

Lämnade in den till en liten firma i Gamlestaden i Göteborg som för dryga tusenlappen gjorde den som ny.

Visst, lade man fälgen bredvid en ny fälg så syntes en svag skillnad, men inte när de satt där de skulle.

Sen saknades det iofs inte "bitar" i min fälg, men det kan ju alltid vara värt å kolla ändå.

//Mr T
av pm922
Tackar, ska kolla på fälgen i riktigt dagsljus. Var mest förbannad och osams med frun om hur f-n man kan lyckas med att köra i runt halva fälgen. Tar det emot kan man väl inte bara fortsätta :evil: . Ska köpa en rostig skoda med plåtfälgar till henne.

Ska kolla med lokala däcksfirmorna också om de har kontakter på reparationer. Men det ska ju vara rejält prisvärt om det ska vara intressant. Annars får jag vackert köpa en ny på Volvo, ska kolla om min säljare kanske kan köpa ut en rabatterad fälg.
Användarvisningsbild
av Momentum
Var snäll med frun, det går inte att köpa en ny för 3750kr
Bli sams innan ni somnar :D
av Noodles
Fick en Nebula som blivit 'fint' skrapad lagad, syntes ingenting, förräns den fick stenskott, då såg man att färgen lossade som flagor.
Men utseendemässigt (innan stenskotten) såg den som ny ut.
Lackfirman pratade om nån besvärlig 2komponentsfärg till just Nebulan, så jag vet inte om det är lika kinkigt med tex Cratusen.

Värt att kolla upp iaf.
av Mwi
Momentum skrev:Var snäll med frun, det går inte att köpa en ny för 3750kr
Mycket tänkvärda ord. Det är skillnad på prylar och människor men jag hade säkert också blivit arg måste jag erkänna. Men jag kör 16" med 60 profil så förhoppningsvis kommer det inte inträffa.
av Steff 99
Momentum skrev:Var snäll med frun, det går inte att köpa en ny för 3750kr
Och det kostar att bli av med den gamla oxå (frun alltså) :(
av Lövet
De här killarna lagar fälgar så det duger åt Stockholms Porsche och Maserati ägare i alla fall: http://www.intera-sverige.se/falgreparationer.html

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]