Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maxlj
Jag kör en S60 D5, 7"PS, MY11, var inne på Volvoverkstaden som sparade ner en extrafil så fartkamera-varningen kom med på RTI:n, fungerar helt okey!
av s60Flamencoröd
apersson850 skrev:Nä, jag tog en fil från annat håll (minns inte vad sidan heter nu), där det finns kamerafiler i olika format, bland annat GPX.
Hoj.
Är det Posit du tänker på ?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har uppgraderat kart-dvd'n i min 2009 till version 2010 nu och då finns ju fartkameror med på dvd'n, gör dom inte det i sensus versionen?

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, det gör det inte. Men däremot finns det nu stöd för att lägga in egna filer med olika punkter, och då kan man få larm när man närmar sig en sån punkt. Och se den på kartan. Fast där är det lite strul, beroende på vilken programversion man har.

Jag tog kamerafilen från denna sida. Hade glömt vad den hette, bara.
Lite gammal, bara, men det mesta stämmer, där jag har hunnit köra.

Har för övrigt hört rykten om att det ska komma med kameror i uppdateringen som ska komma i september. Men finessen med filer från nätet, om de sköts av någon intresserad, är att de uppdateras stup i kvarten. Kan göra det, i alla fall. Och i Sensus kan man då lägga in nya när man vill.
av xins
Testade detta idag och jag får in fartkamerorna man får också varning men varningen kommer alldeles för sent kan man ändra det? Man får också varning oavsett vilken sida av vägen kameran finns kan man ändra detta också? Jag kan inte ändra till ljud4 utan oavsett vad man väljer så blir det ljud1.
Användarvisningsbild
av apersson850
xins skrev:Testade detta idag och jag får in fartkamerorna man får också varning men varningen kommer alldeles för sent kan man ändra det? Man får också varning oavsett vilken sida av vägen kameran finns kan man ändra detta också? Jag kan inte ändra till ljud4 utan oavsett vad man väljer så blir det ljud1.
Det du skriver motsvarar min erfarenhet. Om man inte tokgasar kommer varningen tidigt nog. Har man navigatorkartan uppe på skärmen ser man ikonen man valt också.
av xins
Så till det viktigaste hur gör man för att välja ljud4 dvs att bara varna om kameran står i samma riktning som man kör?
Användarvisningsbild
av apersson850
Vet inte om det hänger ihop bara med ljudet? Filen med kamerapositonerna måste ju också innehålla information om i vilken riktning kameran pekar för att det ska ha en chans att fungera.
3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Vad är det för bil???

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]