Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Spolarmunstycke med inbyggd värme har nr 30655152. Befintliga genomföringar i huven och packningar används. Befintligt 2-pol kontaktstycke för elanslutning finns innanför vänster framskärm på plåten bakom vänster strålkastarhus. Ledningsfärgerna är blå-grå (för plus) och svart-orange (för stomanslutning). Matning sker från befintligt relä via säkring F21 i elcentralen i motorrummet. Om säkring saknas sätt i en 10A säkring i denna position. Original får munstyckena el hela tiden när man kör. Original finns en kabelmatta i skyddsslang mellan munstyckena ner via huvgångjärnet på vänster sida till kontaktstycket. Vet ej nummer på den. Det går lika bra att dra eget kablage. Använd en skyddsslang vid gångjärnet isf. Ingen mjukvara behövs. Kolla först om det kanske finns en komplett sats med munstycken+kablage hos ÅF.
Användarvisningsbild
av Camel
Mabuse skrev:Finns det liknande som passar till S60 också?
Till "gamla" S60 finns det tyvärr inte vad jag vet. Till S60N finns det och eldragningen är samma som för V70II.
Användarvisningsbild
av Camel
Var ju inte så dyrt, ingick kablage också?

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]

Problem med Carplay Senus

Prova att göra en hård omstart på[…]

Solenoid b4b

Om jag mins rätt hade alla Volvo fram till Am[…]