Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Pettersson930
Ja, idag kom den dagen som alla tänker "det händer inte mig".

Har en 940 2.3 Turbo -91. Det är någonting som drar ur batteriet, så jag tar alltid bort pluskabeln på batteriet varje gång jag ställer den längre perioder.
Idag så gjorde jag som jag brukar göra. Jag låser upp förardörren, poppar huven, lägger av mig nycklarna i sätet. Jag stänger dörren, för det smattrar så väldigt mycket annars när kabeln kommer imot batteriet. När jag sätter i kabeln hör jag ett "klunk" och tänkte inte mer på det. Skruvar fast kabeln och slänger igen huven. När jag kommer till dörren så ser jag att "klunket" var centrallåset.

Så, jag har låst in mina enda par nycklar till bilen. Finns det något lätt sätt att låsa upp bilen? Sista alternativet är att knacka en ruta för att komma åt dem.

MVH en sjukt bekrymrad Tobias!
av Domedagen
Kan jag få hjäp med detta också tack.

Har en 960 -92 och det verkar vara något i larmdosan som lossnat.
Lampan lyser men inget händer.

Ingen av nycklarna går runt i ett enda lås förutom passagerardörren där det inte händer någonting när man drar runt nyckeln.

Vill få igång skiten så jag kan åka till volvo o koda om ny dosa.
av osten72
Hej ! blåser liv i den här tråden i hopp att någon kan hjälpa mig ? nycklarna är inlåsta i bilen och skulle behöva komma åtm dom får har nycklarna till jobbet osv i knippet. OM någon kan hjälpa mig via PM hade jag varit tacksam ! Akut.
av Rådlös
Tala annars med en låssmed. En riktig låssmed, ingen klackbar. Även vissa bärgningsfirmor klarar sådant, men då kostar det självrisk på räddningsförsäkringen (om man har sådan?)
av osten72
Inga bättre förslag att lösa det på eget sätt än att ta hit låssmed ? blir ju billigare att bryta sönder låset på en gammal 750a
av osten72
osten72 skrev:Inga bättre förslag att lösa det på eget sätt än att ta hit låssmed ? blir ju billigare att bryta sönder låset på en gammal 750a

Fixat men ett traigt dörrlås nu =)
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]