Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matsén
Ruggigt bra Soulman. "Keep up the good work!"

Mitt snitt över 420 mil ser ni nedanför.
av Soulman
De där låga siffrorna kan ju aldrig bli ett snitt. Redan nu efter gårdagens vanliga Stockholmstrafik i rusning är snittet uppe i 6,2 med 14 mil på tanken. Jag brukar ligga på 7,0 eller strax över uppmätt vid pumpen. Och även det tycker jag är helt ok.
av matsén
Soulman skrev:Jag brukar ligga på 7,0 eller strax över uppmätt vid pumpen. Och även det tycker jag är helt ok.
Helt OK siffror Soulman. Gjorde en 20 mila tur E4 (ca 1 mil tätort inräknat) igår, farthållaren inställd på 120 km/h. Glest med trafik, men någon omkörning av lastbil krävde lite extra gasande + att jag fick ligga bakom en stund ibland. Baklängesräknat mot färddatorn snittade jag runt 0,75 på denna tur. Vilket jag tycker är helt OK.
av tony77
Gamla inlägg .. men kanske av intresse så kör jag en V60 (2014) som har gått cirka 1100 Mil med automatlåda och T4 (Polestar) motor, jag kör största delen stadstrafik, lite motorvägar/landsvägar, bensinförbrukningen ligger i princip runt 0,85-0.90 och väldigt sällan på 0.75 liter/Mil!

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]