Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Amli skrev:Varför utgår ni ifrån att jag ligger ner när jag kör? Jag säger bara att jag inte anser att man sitter utmärkt i baksätet på en V60. Jag sitter ganska långt fram och i stort sett helt upprätt (jag är 1.86). Däremot sitter jag alltid långt ner och även jag har elstolar med minne.

Måste även fråga, tycker ni att utrymmet bak är alldeles utmärkt för biltypen eller alldeles utmärkt rent generellt?
Jag menade absolut inte att klanka ner på någons körställning här i tråden, utan konstaterade bara att man ser rätt mycket folk som "ligger" ner och kör bil nu för tiden.

Annars är det väl allmänt känt att benutrymmet i V70 (benutrymmet i V60 är ju i princip identiskt) är typ sämst i klassen, men att den är bra om man åker tre pga bredden.
av Lazy
apersson850 skrev:
Ynot skrev:... har säkert kört 15-20st vuxna personer (mellan 170-185cm) som suttit bakom mig (185cm) sen jag köpte bilen...
Oj, ja i min går det bara in en! :lol:

Nä, förlåt, den var dålig. :oops: Kunde bara inte låta bli. :mrgreen:
Har du bara fått in en person sen du köpte bilen :wink: ?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Jag kan bara konstatera att V60 passar för mina barn, den store på 183cm och den lilla på 145cm.
Vi provade med V50 först och den gick fetbort, han satt som ett arsle både fram och bak, V70 var kanon men passade inte plånboken.
Nu är ju bara jag och min fru 176 resp 175cm långa (korta) men det funkade utmärkt under den helg som vi lånade en V60 (snart kommer bilen)
Om vi får plats med allt bagage är en annan fråga men jag har tillgång till takbox om det kniper.
av AllanB
För att ge lite mer bränsle till diskussionen hävdar de i senaste TV att v60 har bättre fotutrymme än v70 och bättre bredd i axelhöjd.
Placebo från vissa här?
Dock tar jag allt som TV skriver med en nypa salt nu för tiden, tidningen har tappad all seriositet efter SBT vs Bilia skiten.
Användarvisningsbild
av Momentum
AllanB skrev:För att ge lite mer bränsle till diskussionen hävdar de i senaste TV att v60 har bättre fotutrymme än v70 och bättre bredd i axelhöjd.
Vänster axel ligger dikt an B-stolpen i V60:an men inte i V70 för mig, så det där känns knepigt
av Steff 99
Det var i baksätet som som Tv säger att V60 är bredare än V70 142 vs 136 cm, fram har man samma mått 136 vs 136 cm.
Själv tycker jag de båda har samma fotutrymme, men det beror alltid på hur framstolen är justerad..men min upplevelse är den.
3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]

Vad är det för bil???

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]