Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
det finns ett separat bateri inbyggt i serenen, som troligtvis inte går att byta.
men varför skulle det vara fel på just batterier när larmet inte funkar?
Användarvisningsbild
av Wabbe
Bytte för ett tag sedan sirén till min S60. Troligen samma konstruktion för S80. Batteriet är inbyggt i själva sirénen, så det är hela kitet man byter ut. Men som CarMan säger, hur vet du att det är sirénen?
Min falsklarmade oftare och oftare, men till synes hördes inget larm ljuda. "Larm utlöst, kontrollera bilen", gick att läsa i displayen. Varvar med meddelanden om att typ "larmservice erfodras". Något som känns igen?
av pontus jönsson
tack för svaren anledningen till att jag tror att det är sirenen det är fel på för att övriga funktioneri larmet fungerar klanderfritt när jag utlöser, får i displayn( larmfel service erfodras) så tängte kolla den funktion först som ej lirar (sirenen) det verkar nog logiskt, men kan vara fel någon annan stans klurig teknik i nyare bilar
Användarvisningsbild
av CarMan
pontus jönsson skrev:tack för svaren anledningen till att jag tror att det är sirenen det är fel på för att övriga funktioneri larmet fungerar klanderfritt när jag utlöser, får i displayn( larmfel service erfodras) så tängte kolla den funktion först som ej lirar (sirenen) det verkar nog logiskt, men kan vara fel någon annan stans klurig teknik i nyare bilar
Vist funkar allt, men det hörs inget ljud så är det säkert syrenen, men vi vart lite vilselägdda när du ville byta batteri? batteriet låter ju inte, så varför ville du byta det?
av pontus jönsson
helt rätt carman jag formulerade mig lite galet, tack för raderna

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Ford hobby husbil chassinummer

Hade samma problem med en väldigt rostig Mazd[…]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]