NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag monterade sommarhjulen så slant jag på sista hjulet vilket gjorde att låshylsan var lite deformerad så den inte passar.

Går det att beställa ny?

.
Det gick inte för mig i alla fall, fast det var ju rätt länge sedan. Verkstaden hade dragit åt så bitarna sprack när jag skulle lossa sen.
Det blev till att skaffa en helt ny sats med låsskruvar och tillhörande hylsa. Dessutom har man ett skoj projekt att få av de gamla.
Om det är själva låshylsan som är trasig (coh inte själva låsbulten) så bör det ju går att beställa en ny. Dock bör du ha ett nummer, brukar ligga i samma plastpåse som hylsan. Alternativt får du be snällt på Volvo att låna deras låsset och testa dig fram!
specos skrev:Om det är själva låshylsan som är trasig (coh inte själva låsbulten) så bör det ju går att beställa en ny. Dock bör du ha ett nummer, brukar ligga i samma plastpåse som hylsan. Alternativt får du be snällt på Volvo att låna deras låsset och testa dig fram!
Jag ska kolla i bilen om jag hittar något nummer, annars var det som sagt bara och komma förbi verkstaden så kunde de hjälpa till.

.
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]