Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FreddanM
apersson850 skrev:Jag köpte just en sån privat. Kostade rätt exakt en halv miljon.
Så visst är det mycket pengar. Däremot så gillar damerna i familjen den, mer ju yngre damerna är, tror jag.
Det drar iväg rätt bra när man börjar pricka för utrustning. Får ju nästan en ny Land Cruiser för dom pengarna.....

Nu blev det en ett år gammal Honda CRV diesel automat istället med skinn och lite annan trevlig utrustning.
Blev lite dyrare än vi planerat från början, men känns ändå OK prisvärt. Hondans egenskaper var helt enkelt bättre än V60:s på de punkter vi ansåg viktiga.
Amli skrev:Det beror väldigt mycket på hur storväxt familj man har om man påstår att V60 fungerar hur bra som helst till en familj med 2 barn i bakåtvänd bilstol. Min fru skulle knappt få plats i baksätet bakom mig i en V60. Visst går det att tränga sig in men det gör det å andra sidan att göra i en VW Polo oxå.

Det blir ju en annan sak om man är typ 1.70 och frugan 1.55. Då upplevs säkert en V60 som rymlig.
Precis.
För vår del skulle det inte fungera "hur bra som helst" och det tycker jag det ska göra när man pröjsar >4000 kr/mån för en bil.

//F
av Steff 99
Med tanke på att du skulle ta ut en tjänstebil som Volvoanställd, då blir det väl lite svårt att få Volvo att stå för Hondan som tjänstebil... :lol:
av Tobbev
Amli skrev:Det beror väldigt mycket på hur storväxt familj man har om man påstår att V60 fungerar hur bra som helst till en familj med 2 barn i bakåtvänd bilstol. Min fru skulle knappt få plats i baksätet bakom mig i en V60. Visst går det att tränga sig in men det gör det å andra sidan att göra i en VW Polo oxå.

Det blir ju en annan sak om man är typ 1.70 och frugan 1.55. Då upplevs säkert en V60 som rymlig.
Jag är 196cm och frugan, som är 175cm, sitter alldeles utmärkt bakom mig i vår V60.
av Amli
Då är det inte svårare än så att vi har olika preferenser på vad som är "alldeles utmärkt".
av Tobbev
Ja kanske, men utmärkt för mig är inte att ligga ner när man kör. Alla sitter ju dock olika. Jag behöver inte flytta på sätet beroende på om det sitter någon bakom, utan den är alltid inställd på samma läge (elstol).
av Linqid
Ja, det är spännande att se hur vissa sitter när dom kör bil, halvliggande verkar vara lite på modet. Sen jag fick prova på lite "poliskörning" med tillhörande lektion om hur man ska sitta när det går fort så sitter jag både skönare, säkrare och med mer plats bakom mig... :wink:
av Amli
Varför utgår ni ifrån att jag ligger ner när jag kör? Jag säger bara att jag inte anser att man sitter utmärkt i baksätet på en V60. Jag sitter ganska långt fram och i stort sett helt upprätt (jag är 1.86). Däremot sitter jag alltid långt ner och även jag har elstolar med minne.

Måste även fråga, tycker ni att utrymmet bak är alldeles utmärkt för biltypen eller alldeles utmärkt rent generellt?
av Lazy
Alldeles utmärkt generellt, har säkert kört 15-20st vuxna personer (mellan 170-185cm) som suttit bakom mig (185cm) sen jag köpte bilen och aldrig har någon sagt att han/hon suttit trångt eller skavt knäna mot förarsätet när jag frågat om dom sitter bra och dessa personer har åkt en hel del andra bilmodeller och bilmärken också.

Så hur du sitter i förarstolen i en V60 när du påstår att föraren måste vara 170 o passageraren bakom 155cm för att det ska vara rymligt måste ju ifrågasättas ??:-/
Användarvisningsbild
av apersson850
Ynot skrev:... har säkert kört 15-20st vuxna personer (mellan 170-185cm) som suttit bakom mig (185cm) sen jag köpte bilen...
Oj, ja i min går det bara in en! :lol:

Nä, förlåt, den var dålig. :oops: Kunde bara inte låta bli. :mrgreen:
av Amli
Ynot skrev:Alldeles utmärkt generellt, har säkert kört 15-20st vuxna personer (mellan 170-185cm) som suttit bakom mig (185cm) sen jag köpte bilen och aldrig har någon sagt att han/hon suttit trångt eller skavt knäna mot förarsätet när jag frågat om dom sitter bra och dessa personer har åkt en hel del andra bilmodeller och bilmärken också.

Så hur du sitter i förarstolen i en V60 när du påstår att föraren måste vara 170 o passageraren bakom 155cm för att det ska vara rymligt måste ju ifrågasättas ??:-/
Då har vi verkligen olika uppfattningar...
Jag har redan klargjort hur jag sitter. Men det är kul att höra att du och dina passagerare trivs i bilen. Det är det viktiga. Du skulle bara inte höra från mig att jag sitter utmärkt i baksätet på din V60... ;-//

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]