NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ArvidL
Dags att byta bil och har en massa frågor, hoppas på att ni har en massa bra svar : )

Nu när vi har fått barn så är vår lilla Clio något liten...

Så vi funderar på att byta till en V50 F, har provat ett par stycken och gillar bilen känns lagom stor.

¤ Däremot så verkar den modellen ha haft en hel del barnsjukdomar, om man tittar på 2007 och uppåt är det mindre strul då?

¤ Har googlat en massa men hittar inte något svar, men bör man satsa på en nyare bil (2008/2009)som gått fler mil (ca 10 000) eller en äldre (2007) som gått färre (bra bit under 10 000)

Övriga synpunkter på V50 F mottages tacksamt!
Famlar i mörker när det gäller bilköp.

Tack på förhand

/Arvid
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror att "barnsjukdomarna" kom på tidigare årsmodellerna, men de bör ju vara avhjälpta nu. Jag har en MY10, uttagen okt.09, som nu har rullat 2.500 mil utan några som helst problem. Oljeservice vid 997 mil för 995:- och Basservice vid 2020 mil för 2.242:-, båda servicarna gjorda på auktoriserad Volvoverkstad, är vad den kostat mig förutom bränsle. Jag kan rekommendera bilen. Beträffande årsmodell så kom det ju en Facelift MY-08 vilken jag tycker höjde trivselvärdet på bilmodellen, men det kan du ju avgöra själv vad du tycker.
av ArvidL
Tack för ditt svar Sven!
Skönt att höra att det finns nöjda v50 ägare med : )

vi har varit och tittat på en som vi gillar idag. Funderar på att slå till däremot så är panelen i den vänstra dörren vid handtaget väldigt repigt/saknar en hel del färg så ser inte så kul ut. Är det någon som vet om detta är ett vanligt problem och om går det att fixa?

/Arvid
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]