Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej ska kanske köpa en v70n 2,4d 2006.
var och kika på den i går den har rullat 28000mil
ser ganska bra ut.det jag såg på motorn var att det var lite olja vid spridarna antar att det är från ventil kåpan.
är det vanligt att det läcker där.sen var det lite olja vid det främre nedre motorfästet vid start motorn men kunde inte se vart det kom ifrån det var inte mycket men jag undrar vad det kan vara.
Senast redigerad av 1 crumpets, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: "Byta bil" var för intetsägande som rubrik.
joppe d5 skrev:Hej ska kanske köpa en v70n 2,4d 2006.
var och kika på den i går den har rullat 28000mil
ser ganska bra ut.det jag såg på motorn var att det var lite olja vid spridarna antar att det är från ventil kåpan.
är det vanligt att det läcker där.sen var det lite olja vid det främre nedre motorfästet vid start motorn men kunde inte se vart det kom ifrån det var inte mycket men jag undrar vad det kan vara.
Ja du vad skall man svara... det kan ju vara vad tusan som hellst men ett är säkert att det är bättre om det inte läcker än om det gör det.
Är det en stor läcka har den funnits där länge eller är det så att ägaren har spillt olja vid oljebyte och av många skäl avstått i från att motortvätta (alltid en risk med motortvätt).
Ta bilen tille tvätthall med lyft och ta med verktyg så du kan avlägsn plastkåpan under motorn och sedan en BRA lampa så att du kan se varifrån oljan kommer, bättre att veta än att gissa...
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]