Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Har en T + S80 170 hk 2002 Motorkod B 5244 S. Den går bara i högst 40 km/tim oavsett hur mycket jag gasar. När den går på tomgång så varvar motorn upp och ner. Det låter som om det satt någon i bilen och gasade. Någon som vet vad detta kan bero på?
Senast redigerad av 2 Arnold, redigerad totalt 0 gång.
Du har inget medelande i displayen ex motorn går med reduserad effekt?
Asså limp home...
Testa att släppa på minuspolen en halvtimme
I morse när jag startade bilen så gick motorn som den ska. Den svarade på gaspådrag och jag får inga felmeddelanden. Den går jämt på tomgång knappt 1 000 varv. Men jag har inte kört bilen. Vågar inte köra den för det kan ju hända samma sak igen. Något måste göras. Är det någon som har en förklaring till detta?
Arnold skrev:I morse när jag startade bilen så gick motorn som den ska. Den svarade på gaspådrag och jag får inga felmeddelanden. Den går jämt på tomgång knappt 1 000 varv. Men jag har inte kört bilen. Vågar inte köra den för det kan ju hända samma sak igen. Något måste göras. Är det någon som har en förklaring till detta?
Kolla koderna ev köp en egen kodläsare från biltema ca 800kr
Du får inga felmeddelanden skriver du har du kolla och nollat de som du fick tidigare och i så fall hur?
oldtimersmc skrev:
Arnold skrev:I morse när jag startade bilen så gick motorn som den ska. Den svarade på gaspådrag och jag får inga felmeddelanden. Den går jämt på tomgång knappt 1 000 varv. Men jag har inte kört bilen. Vågar inte köra den för det kan ju hända samma sak igen. Något måste göras. Är det någon som har en förklaring till detta?
Du får inga felmeddelanden skriver du har du kolla och nollat de som du fick tidigare och i så fall hur?
Jag hade ett felmeddelandet (på displayen): MOTORSYSTEM SERV. SNARAST. I morse var det bara borta när jag startade bilen. Själv har jag inte gjort någonting.
Arnold skrev:
oldtimersmc skrev:
Jag hade ett felmeddelandet (på displayen): MOTORSYSTEM SERV. SNARAST. I morse var det bara borta när jag startade bilen. Själv har jag inte gjort någonting.

Felkoder finns garanterat lagrade om du fått upp motorsytem serv snarast. Du behöver felkodsläsare till det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024