Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tittade på min bil och visst var det skrovlig lack/rost under listen.
Passade på att slå ett snabbt öga på övriga dörrar och på två dörrar fanns det enstaka rostbubblor.
Jag antar att jag får ta bilen till verkstaden.

Någon annan som haft problem med andra dörrar än vänster bak?
larsolsson skrev:Tittade på min bil och visst var det skrovlig lack/rost under listen.
Passade på att slå ett snabbt öga på övriga dörrar och på två dörrar fanns det enstaka rostbubblor.
Jag antar att jag får ta bilen till verkstaden.

Någon annan som haft problem med andra dörrar än vänster bak?
En kompis har även på höger bakdörr på sin -06
Nu har jag fått besked från Upplands Motor om att dörren ska fixas på goodwill. Dock verkar det som att dom ska lacka om dörrkarmen istället för att byta dörr.
Är det nån annan som fått omlackat istället för dörrbyte? Vet ni om direktiven att byta dörr har kommit från Volvo eller om det är era verkstäder som beslutat om det?
Det känns ju lite sådär att bara lacka om, om det nu är så att det är ett fel i dörren som gör att det rostar.
uno83 skrev:Nu har jag fått besked från Upplands Motor om att dörren ska fixas på goodwill. Dock verkar det som att dom ska lacka om dörrkarmen istället för att byta dörr.
Är det nån annan som fått omlackat istället för dörrbyte? Vet ni om direktiven att byta dörr har kommit från Volvo eller om det är era verkstäder som beslutat om det?
Det känns ju lite sådär att bara lacka om, om det nu är så att det är ett fel i dörren som gör att det rostar.
Min verkstad trodde det skulle bli frågan om omlackering men från göteborg kom det order om dörrbyte så nått lurt måste det va med dörren. Kan tillägga att det inte va mycke rost på min, endast lite ytrost ytterst på kanten.
Hej då jag hittade rost på min dörr nu med så ska jag åka till volvo på onsdag och prata med dom, men jag undrar vad dom byter? Bara kaross delen? eller rutan och allt? undrar för att jag nyligen lämnade in bilen och tonade rutorna. Vill ju gärna ha det kvar. Har även nyligen polerat och gjort lackkonservering på bilen, är det något dom står för att göra på den nya dörren då?

MVH Matte
crossmatte skrev:Hej då jag hittade rost på min dörr nu med så ska jag åka till volvo på onsdag och prata med dom, men jag undrar vad dom byter? Bara kaross delen? eller rutan och allt? undrar för att jag nyligen lämnade in bilen och tonade rutorna. Vill ju gärna ha det kvar. Har även nyligen polerat och gjort lackkonservering på bilen, är det något dom står för att göra på den nya dörren då?

MVH Matte
Dom byter bara själva dörren, allt annat flyttas över från den gamla dörren. Lackkonserveringen får du nog stå för själv, men du bör vänta ett tag så lacken får härda ordentligt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]