Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hedstr3m
hej
jag har en s70 TDI -98 som farthållaren inte funkar på. jag tänkte att jag provar att byta relä....men det sitter inget relä på min bil. och jag kollade på en kompis v70 diesel och det fanns inget där heller....är det anorlunda bara för att det är en diesel??? för jag va på skroten och hämtade ett relä från en bensinare. eller vad kan det annars va för problem??? tacksam för svar :) mvh viktor
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du mätt att det som skall ha ström har ström och att alla kontakter samt vakuumslangar som är inblandade är OK?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av hedstr3m
gnestakalle skrev:Har du mätt att det som skall ha ström har ström och att alla kontakter samt vakuumslangar som är inblandade är OK?

Mvh GK
jag har inte så stor koll på just fathållaren så vet inte vad som ska ha ström eller vart alla slangar sitter :P
av kallessida
hedstr3m skrev:
Nexus skrev:aut eller manuell? har du kollat givarna på pedalerna?
det är en manuell. hur kollar jag att dom givarna är ok ??

bara sätta sig på knä utanför vid förarsidan, skruva loss plastskyddet som sitter under ratten (sitter med torx?), sen ser du en fyrkantig kvadrat liknande sak som sitter på både koppling och en på bromsen, så trycker du ner dessa pedaler så borde det tittafram något från dessa små fyrkanter :)
Användarvisningsbild
av hedstr3m
kallessida skrev:
hedstr3m skrev:
Nexus skrev:aut eller manuell? har du kollat givarna på pedalerna?
det är en manuell. hur kollar jag att dom givarna är ok ??

bara sätta sig på knä utanför vid förarsidan, skruva loss plastskyddet som sitter under ratten (sitter med torx?), sen ser du en fyrkantig kvadrat liknande sak som sitter på både koppling och en på bromsen, så trycker du ner dessa pedaler så borde det tittafram något från dessa små fyrkanter :)
ja så långt är jag med :) det som är konstigt är ju att det inte sitter något relä?? :O kan ju prova att byta givarna vid pedalerna :P
Värmare XC60 22-

Man kan ”lindra” det genom att inte g&[…]

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]