Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
visserligen har g00ey rätt ändå, för om backventilen är kass får man ju likväl byta pump ;)
Användarvisningsbild
av g00ey
Det finns även en typ av däcktrycksindikator som man kan skruva fast permanent på bildäcken. Principen är att den lyser grönt när däcktrycket är över ett indikatorns tröslkelvärde och rött när trycket ligger under det tröskelvärdet.
Indikatorn finns för olika tröskelvärden och den högsta ligger på 2.54 bar.

Denna indikator fungerar utmärkt till att kolla bränsletrycket med, jag har provat själv när min bil startvägrade i våras.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
g00ey skrev:Det finns även en typ av däcktrycksindikator som man kan skruva fast permanent på bildäcken. Principen är att den lyser grönt när däcktrycket är över ett indikatorns tröslkelvärde och rött när trycket ligger under det tröskelvärdet.
Indikatorn finns för olika tröskelvärden och den högsta ligger på 2.54 bar.

Denna indikator fungerar utmärkt till att kolla bränsletrycket med, jag har provat själv när min bil startvägrade i våras.
SMART!!! Vart köper man en sån, hur mycket kostar den? En sån måste jag ha!
Användarvisningsbild
av g00ey
En sökning på biltemas hemsida med söksträngen "däcktrycksindikator" ger vad du söker. Mekonomen säljer också dessa vet jag. De finns säkert på Meca, EU-Bildelar, Autoexperten och de andra...

Jag köpte mina för att jag ville ha koll på mina däck eftersom de släppte luft hela tiden. Efter ett tips lämnade jag in mina läckande däck till en däckfirma för reparation (visste inte tidigare att man kunde reparera befintliga däck på det viset) och det visade sig att däcken var punkterade. Efteråt har mina däck hållit luften som de skall.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Nu har jag införskaffat en! 40 spänn på biltema, en i mitt tycke lysande affär =) Återigen, tack för tipset!!
Användarvisningsbild
av dahumbug
Jag skulle gissa på att det är vevaxelgivaren som gett upp. Du har ju alla andra förutsättningar för att bilen ska starta så...
Användarvisningsbild
av g00ey
Jag har skrivit ett ganska utförligt inlägg i detta forum om hur man felsöker bland motorstyrningens/bränsleinsprutningens komponenter (däribland vevaxel och kamaxelgivarna)...

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.