Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bikermike
Hej.

Är sugen på att köpa någon av dessa bilar med R- design paket, vad får jag förutom motor typen som motiverar pris skillnaden?

Har bläddrat i broschyren men vet inte om jag missat något, vore bra om man kunde jämföra resp spec bredvid varandra.

Mvh Micke.
Senast redigerad av 1 Bikermike, redigerad totalt 0 gånger.
av vicster
T3 / T4 har S/S, dvs. DRIVe-knapp i instrumentbrädan. Dessutom följer det ju med ett extra batteri till alla S/S-bilar för att klara den extra strömförbrukningen.

Med där slutar, mig veterligen, skillnaderna...
Hej.

Vad är S/S och DRIVe knapp i instrumentbrädan? Anledningen att jag undrar är att jag kör S60 T5 -02 nu och tycker att en T3 är på tok för slö, är ingen fart fantom men man blir bortskämd med vrid momentet i min nuvarande bil. Dom har ingen T5 för provkörning så jag får väl åka någon annan stans för att testa den.

Mvh Micke
Start/stopp. Ett system som stannar motorn när du bara eldar på tomgång. DRIVe-knappen är helt enkelt knappen där man slår av/på denna funktion.
av s6025t
T3/T4 har start/stopp funktion bilen stänger av motorn när du lägger ur växeln vid rödljus tex denna funktion har inte T5 Knappen Drive är till för att kunna slå av funktionen om man inte vill använda den på manuell har bilen powershift automat på T3/T4 har den en frihjulsfunktion som ska spara bränsle finns inte heller på T5
av Lövet
Om kraft i motorn är viktigt kan det vara bra att veta att T3 och T4 är 1.6liters motorer och T5 är en tvåliters. Skillnaden i vridmoment är stor, T3/T4 har 240nm, T5 har 320nm.
Tysta sommardäck V90

Jag tolkar det som att däckmodellen rekommend[…]

Srs

Jag skulle byta bälteslåset. Nu var det[…]

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]