Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bilgalen skrev:När du nu bestämt dig att biluslingen ska ha 4wd, ja då är det bara A4 Quattro och Bmw 320xd kvar. Eftersom det är så jämt skägg mellan dessa bilar och att du garanterat blir nöjd med vilken som, tar du helt enkelt den billigaste av dem!
Då blir det trean. Billigare, mer utrustning och mer tilltalande som bil. Ska iväg till handlaren imorgon em och förhandla lite... :)
andreas_lofgren skrev:Nu har jag redan glömt bort varför så jag måste fråga igen - Varför inte Passat TDI 170 DSG 4Motion BlueMotion Technology GT
för 307 100,00 kr + Premiumpaket?
Därför att leveranstiden är ca 1 år... :wink: Annars hade den varit ett hett alternativ, skulle fått den för 305' netto (inbytespris 130') med Premiumpaket, metallic och lite annat smått och gott. Då kan man leva med dess (väldigt få) brister. Tänk om man kunde fått en valfri tysk (eller svensk för den delen) med diesel, 4WD, DSG och allt nödvändigt för 300 papp. Det hade varit något, det... ;-//

svartsvart skrev:
Andrahandsvärdet är inte något högprioriterat, då det är tjänstebil. Klart att det spelar in, men det kan liksom inte bli sämre än det läget vi är i idag... :lol: En tre år gammal 3-serie med diesel , fyrkrafs och max 6.000 mil på mätaren lär ju dessutom vara en bil med ok efterfrågan även om modellen ersatts.

Även om X1 säkert är en bra bil, faller den tyvärr på utseendet. Den ser visserligen ok ut i rätt spec men jag måste säga att jag personligen tycker att den är ohyggligt ful ur vissa vinklar. Plastig inredningen dessutom, som Steff99 säger. Det berömda "suget" vill inte infinna sig på samma sätt när jag öppnar dörren och sätter mig bakom ratten i en X1 som i en trea.
Hej Linqid,

Inga planer på att gå ner i utrustningsnivå och välja en V60D5 AWD nu när det
verkar som att du är inne på 4-hjulsdrift? Volvon spöade ju Audi, BMW, Passat
mfl i tyska Auto Motor und Sports 4-hjulsdriftstest. Har nu kört närmare 3000mil
med min och är grymt nöjd. Rekomenderas varmt.
X1 är en bastard i BMWs sortiment. Jag kan inte förstå vad den gör i programmet. Den är inte nämnvärt högre än en 3-serie X-drive, den är lika stor, den kostar mer. Utöver det är den ful och har en inredning i klass med Skoda Yeti.
Faktiskt så tänkte jag så också. Skodas senaste modeller ser alldeles utmärkta ut invändigt när man tänker efter.
V60D5AWDPolestar skrev:Hej Linqid,

Inga planer på att gå ner i utrustningsnivå och välja en V60D5 AWD nu när det
verkar som att du är inne på 4-hjulsdrift? Volvon spöade ju Audi, BMW, Passat
mfl i tyska Auto Motor und Sports 4-hjulsdriftstest. Har nu kört närmare 3000mil
med min och är grymt nöjd. Rekomenderas varmt.
Halloj.

Det hade varit en kanonbil med med den utrustningen vi har som minimi (om D5 AWD, så Momentum, 17", metallic, servo, HP 7" och tidur) landar den ändå på ca 400' brutto och med Volvos snåla rabatt på 7-8 % blir det fortfarande 360-370 tusen vilket är för dyrt. Annars hade det varit mumma, senaste D5 med AWD är en härlig kombo.
Jag får nog tyvärr ta och hålla med er, X1 är ett misslyckande som inte är värdigt BMW. Jag hade blivit besviken varje gång jag satt mig i bilen och samtidigt vetat om vad kalaset kostar... Motsvarar tyvärr inte priset, på långa vägar.

I dag blev det förmodligen spikat. Lite funderande över helgen återstår men med största sannolikhet blir det en BMW 320d xDrive med följande spec:

Advantage Edition (Tyg/Läder, 17"-fälgar, Prof. CD-Radio, PDC bak, belysningspaket, regnsensor, sportstolar, xenon)
Metallic; Titansilver
HiFi-ljud
USB
Bluetooth
Interiörlist alu. finslipad
Chrome Line
Alu-rails
Isofix
M-ratt + spak
Servotronic

Brutto 406.000 kr
Efter rabatt ca 340'.

Kan väl inte slå fel? ;-//
Senast redigerad av 1 Linqid, redigerad totalt 0 gånger.
Det är en fantastiskt bra bil
andreas_lofgren skrev:Det är en fantastiskt bra bil
Hon blir säkert nöjd! Tack för hjälpen med offerterna Andreas, efter dagens förhandlingar var bilen plötsligt 12.000 kr billigare... :wink:
Jag sa ju att det fanns utrymme! :-)-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

1998 nissan micra k11 bensin.

3G släcks

De flesta SIM-kort fungerar idag på alla ope[…]

Trasig Renault Scenic

Varit ute och grejat lite idag också. Kö[…]