- mån 21 aug 2006, 00:57
#56252
Nu är toppen av bilen. tog 5h, inte så farligt. Vi bråkade med en mutter på turbon i över en timma :)
Nästan alla ventilerna har krökt sig.. räknade inte. Men troligen 12-15 st av 20 är kass.
Frågan är. Skall man byta ut ventilerna och ev ventilstyrning. Eller skall man se sig om efter en 'ny' topp?
har volvo ett utbytessystem på topparna?
Det var märken i kolvarna där de hade slagit i. vi funderar på att putsa bort de 'skarpa kanterna. Och sen på med topp/packning osv.
Är det nåt man skall tänka på?
Nästan alla ventilerna har krökt sig.. räknade inte. Men troligen 12-15 st av 20 är kass.
Frågan är. Skall man byta ut ventilerna och ev ventilstyrning. Eller skall man se sig om efter en 'ny' topp?
har volvo ett utbytessystem på topparna?
Det var märken i kolvarna där de hade slagit i. vi funderar på att putsa bort de 'skarpa kanterna. Och sen på med topp/packning osv.
Är det nåt man skall tänka på?
/Rick!
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt
2002 S60 2.4T AWD Automat
Svart Metallic - BSR PPC steg 1 - BSR avgas - Eibachsänkt