Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ursäkta att jag drar upp den här gamla tråden men den gjorde mig nyfiken.

Jag har en XC60 som är uttagen i september 2008 och den har elbaklucka. Vad skiljer denna från de nyare elbakluckorna?

Den jag har tycker jag fungerar helt okej. Öppningshöjd, hastighet och ljudnivå upplever jag som lika med en som var uttagen februari 2009 jag tittade på i en bilhall.

/Martin
Tråd flyttad till XC60 kategorin
Hur är det för övrigt numera med El bakluckan på XC60, är den fortfarande lika långsamt? Kompisen har det på sin MY10 och det tar ju typ en kvart för den att öppna... Det är utan konkurrens den långsammast el baklucka jag sett.
Amli skrev:Hur är det för övrigt numera med El bakluckan på XC60, är den fortfarande lika långsamt? Kompisen har det på sin MY10 och det tar ju typ en kvart för den att öppna... Det är utan konkurrens den långsammast el baklucka jag sett.
Inför MY11 (eller om det var 12?) snabbades bakluckan på om jag inte minns fel. Någon med en XC60 kanske vet mer säkert?
Jag har en MY10, tycker inte att elbakluckan är så långsam. Speciellt inte jämfört med andra bilar med elbaklucka. Man väntar ju inte till man är framme att öppna, utan det gör man en bit ifrån. Kör jag något hemifrån så öppnar jag luckan när jag är kvar inne så det bara är att "slänga" in grejerna och köra. Väldigt smidigt när det är ruskväder också!
Jag har ju en XC70, men det är väl rimligt att tro att mekanismen är densamma. Allt annat vore ju rent korkat av Volvo.
Jag tycker inte heller den är långsam. Gasfjädrarna i min gamla 945:a släppte inte upp luckan speciellt fort heller.
Har sagt det förut och säger det igen. Luckan är inte långsam. Tycker man det så använder man den fel ;) 10 normala steg tar det för den att öppnas och jag njuter av det varje gång man storhandlat. Samma sak när man ska ut ur bilen. Ett tryck på knappen på panelen, så är den öppen när man kommer bak (om man nu inte gör en tjurrusning).

Fast man kanske skulle ha en sådan här lösning?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]