Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av darkyellow
Hejsan har ett El fel på 740:n de är säkring 22 som går hela tiden säkring 22 går till parkeringslyse högerbak och ena lampan fram (höger)
Har testat att dra ur kammlarna till dragkroken för de verkar som att de ofta är felet men de va de inte... så jag undrar om det kan vara nåt annat fel, hjälp snälla får psykbryt på bilen
av rd350
Skyltbelysning med kortis? Fel glödlampa nånstans? (tvåpolig istället för enpolig eller tvärt om)
av kentcl
Fel på kontakten till dragkroken brukar vara en säker gissning men det har du ju redan försökt.
Vad är det för årsmodell?
Det finns elschemor i Haynes handbok men det är skillnad på årsmodell och dessutom jäkligt svåra att följa men jag kan ju alltid försöka.
Användarvisningsbild
av wyp0x
håller med tias90, tycker de låter som jordfel. Sprucken isolering, klämd kabel eller fukt..
av kentcl
Hej
har du hittat felet? Annars lovade dig att försöka hjälpa dig med en mer detaljerad felsökning.
Jag vet inte om det är tillräckligt allmänt för att fortsätta i tråden annars kan du skicka ett pm till mig.
Användarvisningsbild
av Kompe
Lyser lampan för trasig glödlampa? (När allt fungerar då vill säga)
DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]

En sommar under min 850

Robert DIY på youtube har en massa videor om[…]

Volvo car UX

Det ska jag göra Jesperk.