Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bytte hjullager nyligen på Rejmes, och efter det så upplever jag att bilen drar snett när man kör på vita vägmarkeringar, eller vattenpölar. Det känns så tydligt att nåt inte är ok.
Frågade Rejmes om man bör göra hjulinställning efter hjullagerbyte,men det var inte nödvändigt sa dom, det kan inte hänga ihop.

Är det nån som har nån idé vad man bör kolla? Kanske är dags ändå för hjulinställning menar jag..?
Inställningen kan ha ändrats. Du är ju trots allt van vid bilen och känner tydligt att något är fel. I och för sig drar ju bilen åt det håll som vattenpölen eller vägstrecken är men om du tycker att det är värre så är mitt råd är att kolla hjulinställningen. Se till att få ett bra pris där du var, speciellt om det visar att inställningen är fel. Det är ju trots allt du som får mer jobb om du måste tillbaka. Så skulle jag göra i alla fall / Clas 8)
Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]