Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Jag inser att jag måste byta ut min lilla garagedomkraft till en något större nu när jag har en XC60. Jag har kikat på en som har en lyfthöjd på 495mm, det borde väl räcka? Någon som har några ideér kring detta?

Mvh
Martin
Användarvisningsbild
av petkas
jo då,det räcker gott o väl men finns en nackdel,det finns j...t ont om sk.lyftpunkter om man inte lägger en planka eller nånting annat mellan domkraften o bilen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Tack, det blev en sådan 495mm's variant nu på lunchen. Vi får väl se om jag lyckas hitta något ställe att lyfta den på :-)

Är inte de rekomenderade lyftpunkterna något man kan använda då eller fungerar dom dåligt när man inte har orginaldomkraften?

/Martin
Användarvisningsbild
av petkas
MartinS skrev:Tack, det blev en sådan 495mm's variant nu på lunchen. Vi får väl se om jag lyckas hitta något ställe att lyfta den på :-)

Är inte de rekomenderade lyftpunkterna något man kan använda då eller fungerar dom dåligt när man inte har orginaldomkraften?

/Martin
om du lyfter på dom rekomenderade lyftpunkterna så kommer du garanterad att ha sönder underredet,gör inte det,det finns bättre ställen längre in vid axlarna.
Användarvisningsbild
av MartinS
Aj då, det verkar ju skumt?! Bakre infästningen till främre länkarmen då, borde ju vara stabilt eller?

/Martin
av svensen
petkas skrev:
MartinS skrev:Tack, det blev en sådan 495mm's variant nu på lunchen. Vi får väl se om jag lyckas hitta något ställe att lyfta den på :-)

/Martin
om du lyfter på dom rekomenderade lyftpunkterna så kommer du garanterad att ha sönder underredet,gör inte det,det finns bättre ställen längre in vid axlarna.
Kan du laste opp bilder på hvor man kan løfte?

Mvh Sven
av mikebike
MartinS skrev:Är inte de rekomenderade lyftpunkterna något man kan använda då eller fungerar dom dåligt när man inte har orginaldomkraften?
Det är dessa man skall använda. Lägg en "puck" mellan.
Användarvisningsbild
av StringerBell
mikebike skrev: Det är dessa man skall använda. Lägg en "puck" mellan.
Verkar lite roddigt, ur säkerhetssynpunkt. Vad är Volvos rekommendationer?
MartinS skrev: Är inte de rekomenderade lyftpunkterna något man kan använda då eller fungerar dom dåligt när man inte har orginaldomkraften?
Det följer väl med en originaldomkraft som lyfter tillräckligt?
Användarvisningsbild
av MartinS
mikebike skrev:
MartinS skrev:Är inte de rekomenderade lyftpunkterna något man kan använda då eller fungerar dom dåligt när man inte har orginaldomkraften?
Det är dessa man skall använda. Lägg en "puck" mellan.
Petkas påstår ju att man förstör underredet om man använder dessa, verkar i och för sig lite konstigt.

/Martin
av mikebike
MartinS skrev:Petkas påstår ju att man förstör underredet om man använder dessa
Snarare att det finns en risk att förstöra underredet om man lyfter på andra ställen.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för V[…]

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]