- tor 01 sep 2011, 11:10
Har en V40 T4 1998 som gått 24 000 mil. Har alltid gått perfekt i motorn. På två veckor har det dock blivit hemtransport med bärgare vid två tillfällen. Det som hände första gången var att jag låg och körde på motorväg i 110. Svängde av på mindre väg och direkt efter svarade den inte riktigt på gaspådrag och gick ojämnt (hade bara lite bensin kvar). Jag stannade direkt och ringde bärgare. Dagen efter gick den som en klocka när Volvo skulle göra felsökning. Jag hämtade bilen och körde ca 30 mil och det som nu hände var att jag låg i ca 80 (hade då ca 1/3 tank kvar) och kände att den inte svarade riktigt på gaspådrag. Efter några minuter blev det bara sämre och till slut la motorn helt av. I väntan på bärgare försökte jag starta och efter ca 15 min gick den igång men lät "puttrigt". Hos Volvo hände samma sak igen, den gick klockrent när de skulle undersöka. Volvos råd; tanka fullt och kör till halv tank för att se om det händer igen (kan ev. vara bensinpumpen tror dom). Någon som känner igen symptomen?