Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kentcl
Går det att ta bort de 4 torxskruvarna, stagfästen mm och dra ut resten från växellådan för att byta tandhjul till ABS:en?
Detta naturligtvis för att slippa plocka bort främst centrummuttern som kan vara allt från svårt till nästan omöjligt.
av michaelk
ta en släggare och slå ett par ggr på centrummuttern sen tar du en hylsa och ett 2m långt rör till förlängning då brukar dom släppa rätt lätt

om du skall dra ut den av lådan släpper du väl ut all vxllådsolja och så och du kan nog inte dra ut den där utan att lössna länkarmar och allt sånt ..
Användarvisningsbild
av kenlav
kentcl skrev:Går det att ta bort de 4 torxskruvarna, stagfästen mm och dra ut resten från växellådan för att byta tandhjul till ABS:en?
Detta naturligtvis för att slippa plocka bort främst centrummuttern som kan vara allt från svårt till nästan omöjligt.
Hur tänkte du nu??? Är det ABS-kransen du ska byta ut så måste centrummuttern bort så du kan frigöra drivaxeln där kransen sitter. Det finns inga genvägar.
av kentcl
Ännu dummare. Axeln sitter väl inte fast i drivaxelknuten. Dessutom glömde jag bromsoket. Jag måste vara både kvälls- och morgontrött. Undrar när man pigg, förmodligen aldrig. :roll:
Går det förresten att ta bort en tråd själv när/om man inser hur dum den är?
av michaelk
kentcl skrev:Går det förresten att ta bort en tråd själv när/om man inser hur dum den är?
nä det blir gjort till en stickytråd så den består för evigt :)
av kentcl
michaelk skrev:
kentcl skrev:Går det förresten att ta bort en tråd själv när/om man inser hur dum den är?
nä det blir gjort till en stickytråd så den består för evigt :)
Tack, det gör mig till en legend på forumet.
Värmare XC60 22-

Man kan ”lindra” det genom att inte g&[…]

Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]