Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vid tomgångskörning eller om jag håller konstant fart så verkar det som motorn 'missar' ett slag då och då. spelar ingen roll ifall motorn är varm eller kall. trodde först att jag inbillade mig men frugan säger samma sak. har precis börjat lära mig lite om XC90 så jag har fått för mig att det är fel på tändstiften eller kanske detta 'spjäll' jag har läst om i andra poster. bilen är en 2004 T6 men motorn är bara ett år gammal... :???:
av gustaf64
felkoder? tyvärr är jag helt 'grön' vad gäller sådant. Vart kollar jag detta och kan jag göra det själv? Jag har inga meddelanden på instrumentbrädan...
av Nicasl
Som en del skrivit redan tyder det på ett överslag i antingen tändstiftets isolatordel
( sockel ) eller att det sker i tändspolens delar?

Prova att byta tändstiften för att se om det blir skillnad.
av Kena
Fick missfire cyl xx när jag hade fel på tändstift. Men det tände inte motorstörningslampan, fanns bara som felkod vilket man läser av med en felkodsläsare
Användarvisningsbild
av gnestakalle
gustaf64 skrev:felkoder? tyvärr är jag helt 'grön' vad gäller sådant. Vart kollar jag detta och kan jag göra det själv? Jag har inga meddelanden på instrumentbrädan...
Kolla vad en volvoverkstad vill ha för att läsa ut felkoder annars måste du skaffa ett eget lämpligt ODBII-felkodsläsare.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bra att det löste sig och tack för att du kommer med feedback då det kan hjälpa andra med liknande problem.

Mvh GK
Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]