Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Säkerhetsrisken uppstår i din gamla bil när du flyttat över stolarna och kör med den. Det krävs bältessträckare för att inte tajma airbagen fel vid en krock. Feltajmat så kysser du bagen vid fel tillfälle, då lär den göra dej skada istället för att hjälpa till att rädda dej. Men återigen, det är upp till dej. Glöm inte att informera andra förare innan färd så dom får bestämma sej för om dom tar risken.
Användarvisningsbild
av amcmannen
men jag har ingen krockkudde i min 93a gle! Det är en Italien import så det satt kanske inte i dom!
av *pettson*
amcmannen skrev:men jag har ingen krockkudde i min 93a gle! Det är en Italien import så det satt kanske inte i dom!
Låter ytterst märkligt? mej veteligen levererades alla 850s över hela världen med kudde i ratten som standard.
Användarvisningsbild
av amcmannen
hur ser jag om jag har krockkudde på förarsidan i min 93a? då kanske det sitter en krockkudde oxå på passagerar sidan fram där min 9månaders son sitter i barnstol hur ser jag det? det finns inga märkningar på min 93a om krockkuddar nånstans!
Användarvisningsbild
av Alfredo
amcmannen skrev:hur ser jag om jag har krockkudde på förarsidan i min 93a? då kanske det sitter en krockkudde oxå på passagerar sidan fram där min 9månaders son sitter i barnstol hur ser jag det? det finns inga märkningar på min 93a om krockkuddar nånstans!
Om inte annat så lossa på instrumenbrädan och kolla, den borde synas.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag lossade idag plasten intill stolen och såg tror Jag laddningen, men ingenting som liknade en säkring. Förarstolen har en ledning till sätesvärmen lossat, samt att Jag skulle kolla upp stoppningen för Jag skulle vilja sitta högre.
Användarvisningsbild
av amcmannen
jag beställde 2 st säkringar på Volvo Brandt idag kostade endast 24kr för bägge två
Användarvisningsbild
av Alfredo
amcmannen skrev:men jag har ingen krockkudde i min 93a gle! Det är en Italien import så det satt kanske inte i dom!
Jag har krockkuddar på Min italienimporterade!
Användarvisningsbild
av Alfredo
amcmannen skrev:står det nån märkning nånstans på din bil?
På förarsidan finns märkning så där är Jag säker på att det finns, pasagerarsidan osäkert finns ingen märkning.
Blandade ihop med sidokuddarna i tidigare inlägg! Jag har hört om att det ska finnas två olika höjder på handskfacket beroende på om där finns kudde eller inte?
Bromsrör höger fram

Nu är bilen ihopskruvad. Var till Mekonomen m[…]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]