Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

xins skrev:Får man mail mellan alla steg eller bara vid byggstart och när bilen är klart.
Jag har fått mail när det gick till status 2 den 8 juli och sedan idag var den färdig så det går rätt snabbt mellan vissa steg. Igår ändrades det på Min Volvo från 2 till 5 utan att det kom något mail.
Samma här!, förra veckan status 2 och nu status 8 med tidigarelagd leveransvecka eller snarare mer åt det hållet jag varit lovad (v.36)
Nu börjar det bli segt. Beställde en XC 60 den 28 februari. Fick på grund av japankrisen ändra färg och valde den 29 april en Ocean Race. Det blev tyvärr en ny beställning. Den 8 juli fick jag status 2 med leverans v 36. Häromdagen status 5 med leverans v 36. Idag fortfarande status 5 men med leverans v 38. Blir det så har det gått sju månader sen jag gjorde första beställningen. Hassefrasse :oops:
Verkar som de har kört på med V60 med andra ord. Undra vad de tar i tid från Status 8 till att man får hämta ut bilen?
Regbesiktning och 8km transport och ta bort transportskydd, vad mer?
Plötsligt händer det... Igår hoppade min bil upp till en tvåa, påpassligt nog samma dag som jag sålde min gamla bil.

Har försökt skumma genom tråden för att få en uppfattning om snittid från status två till leverans och såg någonstans att det verkade ligga på runt 20 dagar för XC60, någon som har koll på om det är likartat för en V60 DRIVe Summum?
Mattias_F skrev:Verkar som de har kört på med V60 med andra ord. Undra vad de tar i tid från Status 8 till att man får hämta ut bilen?
Regbesiktning och 8km transport och ta bort transportskydd, vad mer?
En vecka för min del och då ska ett delbart drag monteras och besiktigas också. Hämtar bilen på fredag och beskedet från Volvo om status 8 kom på torsdag förra veckan.
I går uppgraderades min beställning av en XC60 från steg 5 till steg sju med leverans v 38. Kl 13.30 fick jag mail från Volvo Cars att min bil var klar och att den väntade på leverans till min återförsäljare. I mailet finns en länk " se var din bil är just nu". Jag trodde det var en länk som posten har typ typ "ditt paket har just lämnat godsterminalen i Malmö" och att jag kunde se var bilen befann sig. Så var det inte. Jag dirigerades till Min Volvo. Bilen befann sig fortfarande på steg sju. Lite förvirrande. Någon med samma erfarenhet? Vilket gäller? Mailet eller Min Volvo? /Hassefrasse :)
lindeco skrev:I går uppgraderades min beställning av en XC60 från steg 5 till steg sju med leverans v 38. Kl 13.30 fick jag mail från Volvo Cars att min bil var klar och att den väntade på leverans till min återförsäljare. I mailet finns en länk " se var din bil är just nu". Jag trodde det var en länk som posten har typ typ "ditt paket har just lämnat godsterminalen i Malmö" och att jag kunde se var bilen befann sig. Så var det inte. Jag dirigerades till Min Volvo. Bilen befann sig fortfarande på steg sju. Lite förvirrande. Någon med samma erfarenhet? Vilket gäller? Mailet eller Min Volvo? /Hassefrasse :)
Fick samma mail idag, men med v. 37 som lev tid. Min Volvo visar fortfarande steg 7, vilket verkar rätt då den ännu inte skickats till ÅF.
I vilket fall som helst börjar det närma sig nu!
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 45
Konstigt elfel

Har du förstärkare till stereon.?? D&aum[…]

Det är i grunden samma motor. Så, ja de[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]