Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sodervall
Tjenare köpte mig en volvo 740 GLT idag års 1990, den går inte att varva över 2000 med för då dör den , har kolla stift tändkablar osv, låter samtidigt som han drar tjuvluft? Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av lilleman
Hej välkommen hit :D
Spryta startgas på alla vakumslangar och på packningen mellan insuget o toppen
även på undersidan av insuget.Mycket vanligt att insugspackningen tackar för sig.
Varvtalet ökar när startgasen prickar på läckan.
Kolla även om den satt några felkoder :)
Är det 8 eller 16-ventilsmotor du har?
Mvh/Roger :)
Användarvisningsbild
av lilleman
Hoppas det löser sig :)
Bara o fråga här igen om det inte vill sig :)

Mvh/Roger :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Läste din nya tråd, skippa den och håll dig till denna. Att du inte får några felkoder behöver inte medföra att det inte är något fel. Har du gjort som föreslagits att söka läckor i luft och vakuumslangar samt vid insugspackningen, glöm inte att söka läckor under packningen då det inte är ovanligt med läckor där, använd startgas vid denna felsökning som "Lilleman" föreslagit. En god ide är ochså att byta bränslefiltret samt luftfiltret. Om du inte har en verkstadshandbok så rekommenderas att du skaffar en sån, antingen Volvos egen eller en från Haynes eller AutoInfo de senare finns bl.a. på lafri.se

Mvh GK

Jag kan återkoppla lite nu. Jag startade tr[…]

Idag skrev jag kontrakt på en "ny"[…]

Slangar v70

Slangen med fläta går väl till map[…]

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]