Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Har ju inte bara med pris att göra utam komfort också. Själv skulle jag inte sätta en "poly" bussning på en någorlunda originalbil. Tycker den ger komfortnackdelar som inte överväger fördelarna.

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk PRO
Användarvisningsbild
av Nexus
har du aluminiumfästet? Då finns gummit köpa löst på skruvat.se för ca 120:- . Bytte på min V70 2,5t 99 och det var jätte enkelt.
Jag tog bort hela fästet från motorn. Sen med en liten huggmejsel knäckte jag plastringen runt gummit och slog ut det och sen knacka dit den nya med en vanlig hammare.(hade jag vetat det var så lätt hade jag bytt på platts men det var första gången)
Ett komplett fäste på volvo kostar ca 550:-
Är man lite händig finns pengar spara :-)-)

Sen kan du kolla över högra motorfästet och det mellan "lådan" och subframen. De som brukar kunna bli dåliga...
Användarvisningsbild
av JRS
jodå,,jag har kvar allting,,men hittar inte gummigrejen på skruvat,,du har inte art.nr. eller
nåt annat sökord,,?
Användarvisningsbild
av Nexus
slå på ditt reg nr sen under kattegorin "Motordelar" så finner du en motorkudde som heter 12007. 129:-
Några bilder ner har du sen det kompletta fästet som heter 19276. 365:-

Eller sök direkt på 12007 så får du upp bara motorkudden :D
av hammerin
Jag har nån blå, bling blong, stenhård som satan, övre motorfäste. Köpte från skruvat.se :wink:

Blev riktigt nöjd! visst det vibrerar lite i ratten men inte alls så att det stör, syns. Ger bra mycket bättre svar på gas o.s.v. Sen kommer det riktiga 5:a ljudet in i kupén! fråga mig inte varför =)

Vill man ha original och inte vill lägga ut pengarna som Volvo vill ha så rekommenderar jag Vingummi. Finns på ICA för ca. 25 kr, ungefär lika hårt.
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,tack för alla svar,,,måste byta snabbt,,helt av nu,,,,,,,,
Användarvisningsbild
av JRS
nu har jag skaffat en motorkude (övre) men när jag tar loss den gamla så ser jag att de båda fästena som sitter i var sin ända på tvärstaget är sladdriga..hittar inte dessa heller på skruvat,,nåm som art.nr. eller vad jag ska söka på,,,?? lika bra att byta dessa åxå
av ThomasK
Dom ska tydligen vara "sladdriga" vad jag förstått. Men man kan styva upp de lite genom att sätta dit extra bussningar runt originalet och det finns i lite olika modeller. Tex PowerFlex eller så finns de nån annan blå variant på skruvat.se tror jag.

Jag har PowerFlex i mina och även bytt bägge de övre bussningarna till motorn till PowerFlex och fått som vissa tidigare nämnt vibrationer. Men det vibrerar endast vid tomgång. Vad är det egentligen som skapar dessa vibrationer, de borde vara något annat som är dåligt och därför ger upphov till vibrationerna? Jag har de undre bussningarna till lådan liggande som också ska bytas men tveksam om de kommer hjälpa. Kanske motorkuddarna som behöver bytas?

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]