I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

"GEN III", "Multikanal", o.s.v. o.s.v....
Det verkar inte finnas något slut på de förskönande namn fulboxförsäljarna försöker komma på för att hitta nya kunder för samma krafs.
Kopplas den bara in på railens bränsletryckssensor är och förblir det en simpel bonnalösning som bara krämar upp bränsletrycket.
Klart som korvspad att det blir en effektskjuts när det tvångspressas in mer bränsle under tiden spridarna öppnar, men hur mår allt det övriga?
Säg ajöss till momentbegränsningar, partikelfiltrets regenerering, normala förbränningstemperaturer och så vidare i oändlighet..

För den som har en normal förståelse av den moderna dieselmotorns funktionssätt är valet enkelt, sky fulboxarna som pesten om ni vill er bil gott.
Men det bästa är att själv söka på nätet och i forumet efter information. Läsa, lär och dra egna slutsatser.
Det finns spaltkilometer om detta.
Då blir nog valet enkelt. :)
Ett par bra förslag är t.ex. flashbooster, Polestar och RICA.
kvantskum skrev:"GEN III", "Multikanal", o.s.v. o.s.v....
Det verkar inte finnas något slut på de förskönande namn fulboxförsäljarna försöker komma på för att hitta nya kunder för samma krafs.
Kopplas den bara in på railens bränsletryckssensor är och förblir det en simpel bonnalösning som bara krämar upp bränsletrycket.
Klart som korvspad att det blir en effektskjuts när det tvångspressas in mer bränsle under tiden spridarna öppnar, men hur mår allt det övriga?
Säg ajöss till momentbegränsningar, partikelfiltrets regenerering, normala förbränningstemperaturer och så vidare i oändlighet..

För den som har en normal förståelse av den moderna dieselmotorns funktionssätt är valet enkelt, sky fulboxarna som pesten om ni vill er bil gott.
Men det bästa är att själv söka på nätet och i forumet efter information. Läsa, lär och dra egna slutsatser.
Det finns spaltkilometer om detta.
Då blir nog valet enkelt. :)
Ett par bra förslag är t.ex. flashbooster, Polestar och RICA.

Inte bara där. Ledsen. Den kopplas in mellan turbon med. DVS tot 4 kablar. Och jag måste intyga att jag fått mindre bränsleförbrukning då jag kör med den lätta foten!
Har tagit tider 80-140 och måste medge att skillnaden är stor. Får samma tider som en 205hk motor!
Dock pressar den inte numera. Fattar själv att den har ingen koll på effekten (1 och 2 släpper vid acc) och är medveten att lådan jobbar okontrollerat. Men vid behov, är effekten där.
Har man att välja mellan bör man satsa på ny mjukvara istället. Och det är klart att Autotech är bäst. Men den kostar 2x boxen.
kamilenski skrev:Den kopplas in mellan turbon med.
Att laddtrycket även tvångshöjs med samma sorts signalmanipulering gör saken inte bättre för de vitala punkterna jag räknade upp, t.ex. momentbegränsningar, partikelfiltrets regenerering mm.
kamilenski skrev:Dock pressar den inte numera. Fattar själv att den har ingen koll på effekten (1 och 2 släpper vid acc) och är medveten att lådan jobbar okontrollerat.
Klokt av dig att inte pressa bilen.
Men att lägga ut pengar för att sedan vara försiktig p.g.a. att "lådan jobbar okontrollerat" och med vetskapen om att övriga funktioner störs ut...?
Om man är rädd om sin bil så ser jag ser inte logiken eller nöjet i det hela.
Om priset var en faktor skulle jag skulle ha väntat till någon av de nämnda programmerarna hade något sorts erbjudande.

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]