- sön 28 aug 2011, 19:00
Tycker du själv att nya X3/5 exteriört skiljer sig speciellt mycket mot sina föregångare?
NiKeMaN skrev:Faktafel? Struntprat. Det är ingen som har påstått att senaste X5, eller X3 inte är nya karosser. Men bara för att det släpps en helt ny modellgeneration av en bil så innebär det inte att det sker någon revolution på den exteriöra designfronten. Det tycker jag att nya X3 och X5 är rullande bevis på, och jag tror inte jag är ensam om att tycka så.
Det jag ser som är skillnad på XC90 03 vs 11:
Lackerade lister, lackerade handtag, nedlackerad, annan frontspoiler, andra framljus (dock samma grundform). I övrigt tror jag att dom flesta plåtdelarna passsar rakt över.
Jämför du istället X5an som väl är den bil som ska jämföras med XC90 så har man på samma tid BYTT ut hela bilen. Man har rekonstruerat och om-designat HELA bilen. Inte en plåtdetalj passar. Ny form på framljus, motorhuv, dörrar ja - you name it.
Så lägg ner att kalla BMW's kaross för gammal och för att ha varit med länge - när XC90 är den som är gammal i gemet. Det är rena faktafel du kommer med.
Tycker du själv att nya X3/5 exteriört skiljer sig speciellt mycket mot sina föregångare?
NiKeMaN skrev: Observera att jag inte ens diskuterar om vad som är fult/snyggt bra/dåligt...Citerar vad du själv skrivit:
NiKeMaN skrev: Frågan är ju vad sjutton Volvo har pysslat med under dom åren... Just det - man har ju haft fullt upp med att utveckla denna vackra skapelsen *NOT*: http://213.132.112.104/images/54/5425814694.jpgDet börjar bli lite festligt att varje gång BMW i något negativt sammanhang kommer på tals, så är du framme och på ena eller andra sättet påpekar att Volvo minnsann är ännu sämre. Varesig det nu rör design, interiörkvalitet, säkerhet eller motorer.. ja you name it. :lol:
Senast redigerad av 1 viktore, redigerad totalt 0 gånger.