Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojoman
Har fått tag på en lamell till min bil, men problemet är att den inte passar. Men till min fråga nu, kan man popnita fast själva lamellplattan på den gamla lamellen. Det är så att den ena sidan har försvunnit helt på lamellen o funderar på o borra loss nitarna på den "nya" lamellen o nita fast lamellplattan på det gamla navet. Kommer popnitarna hålla ?
av Addekarlsson
Inget jag skulle ge mig på utan förstärkta popnitar. Handlar ju om lite krafter, och dom vanliga popnitar man har ligger i verktygslådan lär knappast palla för trycket.
Så jag skulle inte rekomendera den operationen.

Nu är inte detta nått jag vet säkert, utan jag försöker bara tänka lite logiskt, vilket jag inte alltid lyckas med... :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Låter som en synnerligen riskabel operation... Har för mig att man kan köpa beg lameller på skroten för en 50-lapp typ? Hade jag nog hellre gett mig på, trist att behöva göra om jobbet om det knasar. Men jag säger som Adde, det är inget jag vet säkert! Helgardering is the shit! ;)
av mojoman
Vart inga popnitar blidde en bättre begagnad lamell för 200kr av polarn, skroten tar 50% av nypriset på sina lameller, iaf dom som man pratat med. Men de löste sig iaf......nu e de bara o bygga ihop det igen :-D
av Jimpiz
har man inte lameller i kopplingen
Användarvisningsbild
av Caffis
Visst går det men inte med popnit det ska vara riktiga lamellnit ,vi hadda en nitpress för det, men det var länge sedan.Bromsbackar till lastbilar nitar man forfarande i dag jädans skitjobb.Men materilalen i dag har bilvit så mycket bättre så man kan nog säga att när lamellerna är slut har nog spänsten i fjädrarna tagit slut så det är nog bara att slänga, men visst frächa från skroten om man orkar skruva det kan gå länge.

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]