- sön 28 aug 2011, 16:09
Hej!
Ny här och ganska ny på volvo, har dock haft en s40 t4 för länge sen.
Jag är i behov av en AWD av något slag, jag har kollat runt som en dåre det finns inte så många val tillslut om man vill ha kvalitet. Drömbilen är en Subaru Outback, men om man vill ha runt 10.000mil max osv så blir det för dyrt.
Nu till farhågorna då. Vid informationssökning så dyker det till stor del mest upp gnäll om xc70.
Den jag har råd med är en 03 (modellår 04) bensinare. Så det är åtminstånde Haldex skulle jag tro.
Är det så himla mycket strul med dessa bilar?
Jag vill ha AWD av något slag pga. dåligt vinterväglag i min omnejd på vintern.
Dra båtkärra på taskiga ramper (min gamla saab 93 har alltid funkat hitills dock)
Sen vill jag ha KOMFORT, jag pendlar en del..
Att den drar lite mer litern vid blandad körning stör mig inte så mycket.
Jag hade verkligen uppskattat lite tankar och idéer!
Vad tror ni?
Ny här och ganska ny på volvo, har dock haft en s40 t4 för länge sen.
Jag är i behov av en AWD av något slag, jag har kollat runt som en dåre det finns inte så många val tillslut om man vill ha kvalitet. Drömbilen är en Subaru Outback, men om man vill ha runt 10.000mil max osv så blir det för dyrt.
Nu till farhågorna då. Vid informationssökning så dyker det till stor del mest upp gnäll om xc70.
Den jag har råd med är en 03 (modellår 04) bensinare. Så det är åtminstånde Haldex skulle jag tro.
Är det så himla mycket strul med dessa bilar?
Jag vill ha AWD av något slag pga. dåligt vinterväglag i min omnejd på vintern.
Dra båtkärra på taskiga ramper (min gamla saab 93 har alltid funkat hitills dock)
Sen vill jag ha KOMFORT, jag pendlar en del..
Att den drar lite mer litern vid blandad körning stör mig inte så mycket.
Jag hade verkligen uppskattat lite tankar och idéer!
Vad tror ni?

- By Dieselvolvo