Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ejon
Hej!
Har en volvo 850 t5 -95

Steg3 chippad autotech motor 3" från turbon.
Problemet började när bilen bara laddade 0.8bar, viste inte vad felet var efter ja sökt efter läckage och fann inget så kopplade jag in pysventil för att se om magnetventilen var kass, nä... samma ladd då, då spände jag wastgaten till MAX och då ska den ladda utav helvete? jo visst... 1.3 bar ibland om jag laddar från typ 2500 varv men i hög fart kanske 1.0 1.1 ... Tycker inte heller bilen går så bra som den borde göra med chippet å avgassystemet, och med 1.0 bar i laddtryck tycker den laddar men rör sig inte... Ibland låter den som den stryps:S vettefan om det kan vara att wastgaten är för spänd ?

Vad fasen kan det vara för fel ? Har hört att det kan vara tändstiften ? bör ja ha platina ? har volvo original...
Börjar bli trött nu.. turbon glappar inget, dock är det 13G men borde kunna skenladda ordentligt endå :S

MVH
En trött bilägare
av ejon
Bullock skrev:hackar den vid gaspådrag ??
Nä det gör den inte, ingen misständ eller nåt... Känns helt som att en koppling slirar så att den går dåligt fast den slirar ju inte men aa det känns likadant typ... att den inte rör sig när den endå laddar ordentligt IBLAND iaf:p
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Vad har du för motor? 2,0 eller 2,3? För en 2,3:a med 13G är en idiotisk kombination då den knappt klarar av originaleffekten. Och eftersom den är för liten för en 2,3:a så kan du troligen svetsa igen klaffen till wastegaten utan att få skenladd. Den är helt enkelt för liten för att kunna leverera tillräckligt med luft.

Och oavsett motor så är en 13G alledes för liten för att få ut något vettigt om man ska börja trimma.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]