Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Håller med om det jag med, men ville bara visa på att det faktiskt finns "vettiga" anledningar till att en V70 skulle kunna ha letat sig hit utan att det för den sakens skull innebär att det är något lurt med det hela!

Oavset hur det ligger till så tycker jag att ts ska beakta tonen i tråden och ha det i bakhuvudet inför en kommande försäljning av bilen.
Vare sig det föreligger någon bluff eller inte så är i alla fall jag alergisk mot bilar som KAN ha bristande historik, man chansar ju liksom inte när det finns tusentals andra bilar att välja på!
Om man försäkrar hos Volvia så tror jag inte det är några problem. Jag hade inga problem i alla fall med min importerade 965:a inga krav på märkning eller så bara att det var en Volvo :D
Men kolla historiken noga, gärna var den är köpt. Om det är en riktig märkeshandlare behöver inte vara Volvo men undvik allbils handlare som är experter på export.
Har impoterat några jänkare och det har inte varit några problem med varken dokumentation eller försäkringsbolag, inga krav på märkning men kolla innan.
Varför import jo billigare om man vet vad man håller på med i annat fall så impotera inte.
Köpte ex en Oldsmobil delta88 cab i Lasvegas med en fin 455 fullutrustad för 36000 helt rostfri fin skuta...
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Att importera en amerikansk bil från US är klart logiskt men inte en V70II :wink
Nu vet vi iofs inte exakt var just den här bilen kommer ifrån men jag skulle gissa ett EU-land pga dieselmotorn.
Jag har själv en flyttgodsbil, iofs inte en ny rackare utan en 164 från 1973. Uthämtad på Volvo i Göteborg en höstdag 1973, exporterad från Sverige och sedan tillbakatagen hit. Ganska många bilar exporteras från Sverige av svenskar som flyttar utomlands för att sedan komma tillbaks som flyttgods. Det ekonomiska i det hela beror på vart bilen exporteras. Sedan finns ju varianten att den kommit tillbaks hit som flyttgods men inköpt i annat land...varianterna är många.

http://www.volvocars.com/expat/expat-ca ... otion.aspx
Det skadar väl inte heller att fråga om de tidigare handlingarna finns kvar till bilen, om det är privat säljare kan det finnas chans att detta finns kvar om det inte finns för många tidigare ägare. Till min 164E fick jag med alla handlingar (ordersedel, kvitto, inregistreringshandlingar i annat land, mm. mm, från bilens första dag som registrerad) kul att se nu när den fått några år på nacken.
oldtimersmc skrev:Har impoterat några jänkare och det har inte varit några problem med varken dokumentation eller försäkringsbolag, inga krav på märkning men kolla innan.
Varför import jo billigare om man vet vad man håller på med i annat fall så impotera inte.
Köpte ex en Oldsmobil delta88 cab i Lasvegas med en fin 455 fullutrustad för 36000 helt rostfri fin skuta...
Att impotera själv är ju sällan problem, det är ju oftast inte dom som säljer en bil i landet det gäller som utför fusket, det är ju ofta personen som importerar bilen som står för det.
Och frågan gäller ju inte att importera, det gäller att köpa en bil som redan är importerad.
Det är väl som med alla affärer läsa på kolla NOGA och är man osäker så skall man avstå
Hur mycket får man reda på om man skickar efter en rapport på bilen via CarFax, någon som vet/provat

Det skall väl vara samlad global information om bilen inkl stöld/efterlysningar internationellt

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]