NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snarket
Idag var det dags för den första kontrollbesiktningen av min V50 -09.

Strax innan jag körde in bilen i besiktningshallen så slog det mig att jag har inte har sett någon varningstriangel i bilen, och den blev mycket riktigt underkänd pga detta.

En titt i instruktionsboken talar om att varningstriangel är "tillval/tillbehör". När jag visade detta för besiktningsmannen trodde han inte att det var sant!

Är det verkligen möjligt att Volvo säljer en bil som i standardutförande inte är godkänd?
Användarvisningsbild
av metal
När jag hämtade ut min S40 MY-07 för några år sedan så fanns det ingen varningstriangel i min bil heller. Enligt instruktionsboken skulle den finnas på insidan av själva bagageluckan. Jag fick en triangel av säljaren som jag fick lägga tillsammans med reservhjulet eftersom själva fästena för varningstriangeln på bakluckan inte ens var monterade. Jag skulle tro att detta var en miss från fabriken för på andra S40 jag sett sitter varningstriangeln där.
Användarvisningsbild
av hollan
det är standard på svensksålda bilar på v50 ligger den till höger om resrevhjulet
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]