Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kar
Jag gick i tankarna på ny bil häromdagen men har fått mig en tankeställare. Den ene av de frekventa passagerarna envisas med att inte lastsäkra latten varvid den titt som tätt välter eller skvimpar, en annan gör likt ekorren små gömmor av ätbara godsaker i de skrymslen och hålrum som råkar påträffs i sin närhet och den tredje, han jag trots allt hade lite hopp om då skitiga stövlar inte längre gör prydliga avstamp ryggen på sätena framför, har idag varit på en grodexkursion. Emellertid rymde storfångsten och fann det för gott att slinka ner vid bältesfästena under baksätet.
Vad göra?
Jag har försökt lyfta i bakkant på sätet och fått upp hela baksätets bakkant nån dm men sen tar det stopp och jag vågar inte dra mer. Finns det någon spärr eller lämpligt förfarande för att få loss baksätet utan att ha sönder något.
Snabba svar, eller i vart fall svar innan det börjar lukta efterfrågas :-)-)

Eller så fullföljer jag min plan och tradar jag in bilen illa kvickt hos bilhandlarn. Jag menar att det följer med ett lyckobringande maskot kan ju inte vara något fel :roll:

Det är en V70 II 2009
av Jöns
Om du har integrerade barnkuddar så är baksätet fastskruvat under dessa och det är därmed inte bara att rycka...

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]