Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pellelundstrom
Hej
går i bilbytartankar och tänkte byta ut Passaten mot en Volvo. Hade tänkt mej en v70 eller v50 från 04-06.
Är det någon skillnad i kvalite mellan dom olika modellerna? Hade tänkt mej 2,4 140 eller 170.

Pelle
av Xeonn
Storleken framförallt. Har ni småbarn kan V70 vara bättre kanske för barnvagn etc, en del tycker det är bättre sikt med V70.

Personligen gillar jag V50 mer än V70, både design och körkänsla.
Kommer själv byta till V50/V60 om några år när man fått en lite bättre ekonomisk sitvation - tills dess får en S80 duga.
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag måste nog säga att om än det är så att V70 känns lite äldre i designen så känns den lite bättre i kvalitén. Har kört V50/S40 som hyrbil på jobbet några gånger men jag gillar att sätta mig i min V70 när jag kommer hem. Sen är det ju ganska stor skillnad på storleken.
av Provocative
V70, alla dagar i veckan. V50 är så fruktansvärt tråkig invändigt och mittkonsollen är nog det fulaste som de släppt ut från Hissingen. Synd då det är en snygg bil. Samma sak med C30. Vill ha till jag ser instrumentpanelen. Men fan va rolig att köra
av Provocative
V70, alla dagar i veckan. V50 är så fruktansvärt tråkig invändigt och mittkonsollen är nog det fulaste som de släppt ut från Hissingen. Synd då det är en snygg bil. Samma sak med C30. Vill ha till jag ser instrumentpanelen. Men fan va rolig att köra
Användarvisningsbild
av gurrish
Provocative skrev:V70, alla dagar i veckan. V50 är så fruktansvärt tråkig invändigt och mittkonsollen är nog det fulaste som de släppt ut från Hissingen. Synd då det är en snygg bil. Samma sak med C30. Vill ha till jag ser instrumentpanelen. Men fan va rolig att köra
Fast den är ju egentligen utsläppt från Gent :D
av alesis
Jag hade exakt samma fundering innan jag bestämde mig för V70.
V50 kändes väldigt plastig och billig på stolar, paneler mm inredning jämfört med V70.

Det är synd, för på utsidan tycker jag att V50 ser väldigt bra ut.
Insidan förstör hela intrycket på bilen tyvärr.

Hade dom lagt lite effort på att få kvalitetskänsla lik V70 på inredningen hade jag kanske köpt en V50 i stället.

Bilen som jag köpte var en 2004, 170 hk
av Provocative
gurrish skrev:
Provocative skrev:V70, alla dagar i veckan. V50 är så fruktansvärt tråkig invändigt och mittkonsollen är nog det fulaste som de släppt ut från Hissingen. Synd då det är en snygg bil. Samma sak med C30. Vill ha till jag ser instrumentpanelen. Men fan va rolig att köra
Fast den är ju egentligen utsläppt från Gent :D
jajajaaaaaa :lol: Men de har iaf ritat den där. Eller så är den ritad i Kalifornien o så snodde de den på hissingen och lät dem sätta ihop den i Gent..... Hur ska ja slingra mig ur det här med hedern i behåll :P

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]