Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robski
Har passat på att regga mig på detta mycket innehållsrika forum och ville säga hej...

Var idag och hämtade vår nya bil, en V70 II my10 med 4700 mil på mätaren. Var lite orolig för att kombinationen 2,0f och ps-lådan skulle kännas för segt men som bruksbil tycker jag den funkar riktigt bra.

petegotskillz skrev:Även jag är nybliven V70 ägare, 2,4d -10 3000mil :D utrustad med business & momentum, ingen automat.
Det skall du vara glad över :D
Användarvisningsbild
av na96gen
Kul med nya bilar. Välkomna hit. Ut å kör nu och dela med er av era erfarenheter och tankar framöver! :)
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Välkomna till forumet!

V70 är en utmärkt bruksbil oavsett motor. Etanol är inte mitt favoritbränsle men det har fördelar. Med en etanolbil har man alltid ett alternativ när bensinpriset skenar. Dessutom finns förmodligen vissa miljövinster.

Lycka till med era "nya" fordon.

Hälsar

Henry
Användarvisningsbild
av 164E
Välkomna!
petegotskillz skrev:Även jag är nybliven V70 ägare, 2,4d -10 3000mil :D utrustad med business & momentum, ingen automat.
Inte så tokig bil :D , fast min leder med ytterligare 2500 mil :wink:
av petegotskillz
Jag har en fundering, skall hämta ut bilen idag eftermiddag, på provkörningen indikerade att det var dags för service, bilen har nu gått 3360mil, kollade i boken och där fanns något stämplat som gjordes vid 1700mil (OM jag nu inte minns helt fel)

Jag kom överens med säljaren att volvo skulle stå för servicen, vilket han sa att det inte var några problem med, klart du ska ha en fullservad bil.

Ringde nyligen och frågade om när jag skulle komma för att hämta bilen, samt om servicen var gjord (skrev på i måndags) Nej svarar han då, det behövdes inte riktigt än..

Detta känns som BS, vad jag förstått ska bilen (2.4D MY10) servas var 3000 mil, eller som han själv sa, när bilen själv säger till...

Vad tror ni, först slinker han undan med vinterdäcken, och nu detta? :-(O)
av Cox
Hm..säljaren resonerar väl så här.
Den servades vid 1700 mil och nu är det 40 mil kvar enligt hans sätt att se det.
Nepps häv köpet bilen skall servas 3000 eller en gång per år vinterdäck borde absolut ingå finns fler bilar att köpa. Om du nu inte fått ett kanonpris så du kan leva med att vara utan vinterdäck.
Användarvisningsbild
av na96gen
Du får väl ha det tillgodo och komma och serva när det är dax.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]