Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av improwise
Glädjande att höra för mig som precis beställt en fullmatad Ice White XC60....med den helmörka (GM0U) klädseln. Då valde jag nog rätt klädsel...och rätt motor :D
Användarvisningsbild
av XC60D3
har du sett GM00 klädseln? De vita fälten är inte vita (som de är på t.ex. V70 R-Design. De är mer gräddvita/beiga. inga problem att hålla de snygga. personligen tycker jag att de ger ett lite exklusivare/sportigare utseende. Verkar som många här går omkring med lortiga jeans ;)

Har avverkat snart 1000 mil i min och det finns inte tillstymmelse till solkighet.
av acr32
XC60D3 skrev:har du sett GM00 klädseln? De vita fälten är inte vita (som de är på t.ex. V70 R-Design. De är mer gräddvita/beiga. inga problem att hålla de snygga. personligen tycker jag att de ger ett lite exklusivare/sportigare utseende. Verkar som många här går omkring med lortiga jeans ;)

Har avverkat snart 1000 mil i min och det finns inte tillstymmelse till solkighet.
Har troligen inget med lortiga jeans att göra, beror isåfall mer på att många (speciellt nya) jeans torrfäller.....
av improwise
Jag var på Volvos Showroom i Stockholm och velade fram och tillbaks mellan R-design klädslarna, men kom till slut fram att jag tyckte båda var ung lika snygga, den ljusa kanske lite sportigare men samtidigt lite för "orolig" för min smak. Med dött lopp där och den mörkgrå förmodligen lite smutståligare så var valet enkelt.....nåja :)

Eg, det jag funderade mest på var nog inte sätena i sig, utan typ de ljusa partierna i dörrar osv där man har händer och armar vilka ibland solkar ner. Kolla t.ex. armstöden på en ljus lädersoffa. Men, ni som faktiskt har GM00 klädseln borde ju veta hur det är i praktiken.
Jag skulle vilja säga att det är totalt omöjligt att köra 1000 mil med den klädseln utan att skita ner dom beige partierna. Kanske om man bara använder vita eller väldigt ljusa byxor. Jag är hyyyyper-pedant, men har jeans varje dag. Det räcker för att det ska se trist ut.
av XCThord
Jag har haft ljust skinn i alla bilar så länge jag kunnat välja och jag har aldrig någonsin haft problem med missfärgning. Kört 1500 mil i min nya S60 nu med beige skinn på sittytorna och det finns inga fläckar. (Givetvis behandlade jag skinnet när bilen hämtades.)

Nu har jag iofs aldrig jeans på mig men det åker ändå en del personer med jeans i bilarna och de lämnar inga märken... :shock:
av improwise
XCThord skrev:Jag har haft ljust skinn i alla bilar så länge jag kunnat välja och jag har aldrig någonsin haft problem med missfärgning. Kört 1500 mil i min nya S60 nu med beige skinn på sittytorna och det finns inga fläckar. (Givetvis behandlade jag skinnet när bilen hämtades.)

Nu har jag iofs aldrig jeans på mig men det åker ändå en del personer med jeans i bilarna och de lämnar inga märken... :shock:
Är det inte så att det ljusa i R-design klädseln är väldigt ljust, och dessutom i något lite udda material som iaf jag tyckte kändes som det kunde vara mindre smutståligt (vilket jag bara baserar på känsla). Har beige halvläder i min nuvarande bil och det har inte varit något problem alls, men så är den ändå klart mer färgad än jag upplevde det vita i GM00 klädseln.
av Herkulez
Misstror inte de som har/får missfärgat skinn men min GM00 klädsel är fortfarande fräsch (1100 mil) PUNKT och OVER and OUT.

När man har tittat in i begagnade bilar med beige skinn så har de flesta sett förvånsvärt bra ut och då har en del 20000mil på nacken. Fast det är klart att mörk färg är bättre. Skålningen på stolarna spelar såklart en stor roll. Jag sitter ganska perfekt i R-design stolarna och då är jag som en pommes frittes "smal men ändå fet". :)
Användarvisningsbild
av XC60D3
improwise skrev:
Är det inte så att det ljusa i R-design klädseln är väldigt ljust, och dessutom i något lite udda material som iaf jag tyckte kändes som det kunde vara mindre smutståligt (vilket jag bara baserar på känsla). Har beige halvläder i min nuvarande bil och det har inte varit något problem alls, men så är den ändå klart mer färgad än jag upplevde det vita i GM00 klädseln.
Som sagt, beror på vilken volvo du tittar på. Polarens V70 R-Design har nästan vit/ljusgrå nyans på inläggen. Eftersom taket är vitt/ljusgrått. i XC60 är taket beige och därmed även inläggen i stolar och dörrsidor.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Jag skulle vilja säga att det är totalt omöjligt att köra 1000 mil med den klädseln utan att skita ner dom beige partierna. Kanske om man bara använder vita eller väldigt ljusa byxor. Jag är hyyyyper-pedant, men har jeans varje dag. Det räcker för att det ska se trist ut.
Du får köpa billiga jeans på Ullared de fäller tydligen inte lika mycket som dyra märkesjeans.... :mrgreen:

Impregnerar man klädseln från början så är det väldigt lätt att ta bort torrfällningen från jeans, men man kan få problem med trådarna i sömmarna som är svårare., jag vet jag har alltid ljus läderklädsel i mina bilar...nu har jag visserligen bara ljusa stolar och mörkt resten, men det funkar bra.

I dotterns fall följde det inte med nå[…]

Kan ju vara så att affärsmodellen mot K[…]

Låter som det är dags att "palla u[…]

V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]