Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monarped
verkar som dom låsningsfria bromsarna går i när ja svänger in o stannar på gräset hemma,men det brukar tystna direkt
i dag när ja skulle svänga runt fast på hårt underlag,visserligen lite blött så lät de nånting om de e styrservon eller bromsarna ,och det fortsatte låta när ja rätat upp bilen o fortsatte 5-10 meter då tystnade det igen
va kan det vara
av *pettson*
Dags att se över läskransarna på framhjulen. En är sprucken eller saknar en tand.
av monarped
okej
sitter den mellan skivan o lagret
är det lätt att se om man tar bort hjulet
om du har nån bild elle sprängskiss så får du gärna länka till den
av *pettson*
monarped skrev:okej
sitter den mellan skivan o lagret
är det lätt att se om man tar bort hjulet
om du har nån bild elle sprängskiss så får du gärna länka till den
Den sitter på drivknuten. Precis innan hjullagret.
av monarped
skulle man kunna svettsa en tand på plats,eller e de bara o ta dän skivan o sen den biten kransen sitter på eller blir de hjullagerbyte me
av monarped
okej då bli de o byta drivknut då om de e nått fel på kransen
ska man byta den som e trasig bara eller passa på att byta båda fram eller kanske alla fyra för de siter väll sånna bak me va eller?
av monarped
skruvat 1063
känner en på skroten hemma kanske finns friska där
om de nu e den
men de e ju bara o kolla
av monarped
men sitter det ett annat hjul som kuggar i eller e de en givare som läser på kuggen
kan ju va givaren eller en redig rengöring av kuggena kanske va vet jag
men tack för tippset
av *pettson*
Du kan inte svetsa nåt annat på plats där. Du kan byta krans. Men kransen kostar runt 400 och det krävs att den sitter exakt på plats, vilket är lite bökigt på en rostig knut oftast. Som du säger så biltema tar 700 för komplett knut. Då blir även knuten utbytt till en friskare.
Kuggen läses av en givare.
Det första du kan göra istället för att gissa vilt, det är ju att börja med o kika,ger inte det nåt så kan du mäta på givarna om så krävs. Det blir billigare vid inköpet och kräver mycket mindre jobb vid byte.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]