I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Detta är mitt nästa projekt. Att få lite mer fart i kärran.
Autotech och BSR är ju i stort sett lika i effekt. Eftersom jag har automat så går det bort lite vrid på 1:an och 2:an, bara för å få grejerna att hålla. För min del lutar det åt Autotech :)

Men är det någon som testat Dieselkraft? Eller är det inget att ha?
dieselmagnus skrev:Dieselkraft har väl bara box och det går ju bort. Då återstår BSR och autotech. Skulle ta autotech. Ta BSR:s effektsiffror med en nypa salt. Kollat Polestar, då behåller du garanti på bilen och den är laglig att köra.
Ja, Dieselkraft känns lite sådar...box med kablar och grejer å plugga in :???:
Hur är det med KCR då? Det är ju också en box man pluggar in på två punkter.

En kompis har en Peugeot 407 -08 och han har nyss skaffat trim från Dieselkraft. En plug-in box med inkoppling på varje spridare. Han är helnöjd än så länge.
Men frågan är ju hur det gör sig på en Volvo?

Ingen som har någon erfarenhet av andra än typ BSR och Autotech?
dieselmagnus skrev:Håll dig ifrån boxarna. De ställer på pumpen enbart och kan inte kompensera för klimatfaktorer. En hel del anser att KCR sotarr igen motorerna pga för fet bränsleblandning. Sök lite här på forumet så får du en uppfattning om dessa "ful-boxar"
Precis! Sen om det är billigt vet jag ej men motorerna mår inte så bra av boxarna och då KAN det bli dyrt.
Flyttar till Motorrenovering och trimning då fokus ligger på trimningen i sig

Hej alla, Vet folk här om skillnaden mellan […]

"Limp home mode" ?

Samma visa idag igen ! :mad: Bilen svarar inte p&a[…]

Det var även 16 år sedan som kamremme[…]

Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]