Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TasselT
Lånar tråden lite...
Sitter och skissar på en ny XC60 och då bl a med VOC.
Är det någon som bekräfta att mobiloperatören som VOC använder verkligen är Telenor ?
I så fall är ju funktionen rätt värdelös i Norrland där jag bor - t ex hemma där jag bor är det bara Telia och Tele2 som har täckning och Telenors täckning i övrigt brukar inskränka sig till E4, E12 och delar av E45.
Kul om man råkar köra av vägen och VOC inte kan larma pga Telenor saknar täckning... :(

/ TT
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har VOC i min 2012, men vilken operatör det är, det framgår ingenstans vad jag har sett. Har inte ens blivit klok på var SIM-kortet sitter, men det måste ju rimligen finnas ett någonstans.
av Micke008
För MY11 är det Telenor, om det är samma sak nu vet jag inte. Månadskostnaden kommer vara högre för MY12 än vad det kommer kosta för MY11, kanske mest pga. att det skickas data istället för sms.
Användarvisningsbild
av Momentum
Jag har hört att det ska vara Telenor och att man är medveten om utmaningarna i Norra delen av Sverige och skulle jobba på en lösning
Vad det innebär har jag dessvärre ingen susning om- jag tycker du ska fråga din ÅF om status
Trist med VOC som inte fungerar pga brist på täckning
Larm vid en olycka ska fungera oavsett operatör - jmf med att ringa 112
Användarvisningsbild
av apersson850
Mitt första försök att få applikationen för Android att fungera tillsammans med min bil gjorde jag utanför Brösarp, vilket är i stort sett så långt söderut man kan komma i det här landet. Det var praktiskt taget lögn att få igång det, på grund av usel mobiltäckning där vi råkade vara. Radioskugga kommer man alltid att kunna råka ut för, oavsett var man är. Fast det heter förstås inte Brösarps backar för ingenting...
av Priebe
Jag har en Volvo från 05 med inbyggd navigator och telefon, men inte går det att spåra den för det. Kom då på den geniala idén att köpa en begangad Samsung Galaxy S för en femhundring som jag gömt i bilen (direktkopplad till bilbatteriet)

Om bilen skulle bli stulen kan jag via http://www.samsungdive.com spåra mobilens, och därmed bilens position - alldeles utan kostnad.

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av joel80
Priebe, nu har du lagt exakt samma inlägg i tre trådar.. ge dig!

Du har en bra idé, vilket jag tyckte redan i första tråden jag läste det... men med sånt spammande kan man ju tro att du försöker sälja nått..

En adapter som den visade för att gå f[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]