NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nutshell
Okej, min tuggar inte alls om det inte belastas samtidigt, inget konstigt alls händer om jag bara svänger hårt. Dessutom är det mest när jag svänger vänster och gasar/kör iväg, det händer även vid högersväng men då måste jag provocera fram det med mer gas än åt vänster. I morgon ska den hissas upp på lift o kikas på, så förhoppningsvis kan det leda till något, annars får det bli auktoriserad verkstad o felsökning förmodar jag.
av Nutshell
En liten uppdatering, har kopplat upp bilen mot dator idag, inga felkoder fanns lagrade. Hissade även upp bilen o kollade, svårt o avgöra något alls av det iof. Lite märkligt dock att diffen inte alls uppträdde som den gjort på en vanlig bakhjulsdriven bil, båda hjulen snurrade väldigt lätt och helt oberoende av varandra, alltså det ena snurrade inte åt andra hållet. Kanske helt normalt, vad vet jag :-) har även stått utanför bilen när polaren som är bilmek körde, och man ser tydligt hur hela hjulet rycker till när det hugger. Han trodde tyvärr på diffen, o det lutar väl åt det kanske. Ska lämna bilen till någon som är mer Volvo orienterad till veckan för felsökning så får vi se :-/
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]