Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av verkarn
Hej är det någon som med säkerhet kan säga om kuggstången är samma på v70 och en v70n jag vet att fästpunkterna i framvagnsvaggan har exakt samma avstånd och jag vet att styrstag samt p-ändar inte är samma men jag tror att det är samma kuggstång dock har jag inte lyckats få det bekräftat tacksam för svar.
Mvh.verkarn
av *pettson*
verkarn skrev:Hej är det någon som med säkerhet kan säga om kuggstången är samma på v70 och en v70n jag vet att fästpunkterna i framvagnsvaggan har exakt samma avstånd och jag vet att styrstag samt p-ändar inte är samma men jag tror att det är samma kuggstång dock har jag inte lyckats få det bekräftat tacksam för svar.
Mvh.verkarn
Gå in på volvo o se om det är samma artikelnummer. Är det inte det, är det heller inte samma artikel.
av verkarn
*pettson* skrev:
verkarn skrev:Hej är det någon som med säkerhet kan säga om kuggstången är samma på v70 och en v70n jag vet att fästpunkterna i framvagnsvaggan har exakt samma avstånd och jag vet att styrstag samt p-ändar inte är samma men jag tror att det är samma kuggstång dock har jag inte lyckats få det bekräftat tacksam för svar.
Mvh.verkarn
Gå in på volvo o se om det är samma artikelnummer. Är det inte det, är det heller inte samma artikel.
jo tack det kunde jag med räkna ut och har även kollat detta men eftersom volvo inte säljer kuggstången lös utan med styrstag samt p-ändar så blir det automatiskt en styrväxel till v70 och en annan till v70n men det kan.. fortfarande vara samma kuggstång. men jag tackar för svaret ändå hoppas att någon vet.

Letar en beg blinkersspak till min 2005 V70n. Myc[…]

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se